Question Vad ska jag göra nu med mdma freebase blandat i aceton (efter totalt misslyckande med HCL-gas)?

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Jag blandade ca 800 ml mdma freebase i 8 L kall aceton. Jag skulle sedan syra med torr HCL gas, men det var ett totalt misslyckande, inte 1 bubbla från HCL kom till kolven med mdma freebase i aceton...
Kan jag förvara freebasen i aceton i frysen eller försämras den?

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Min installation bestod av 3 plasthinkar som var förbundna med plaströr. Plasthink nummer 2 var en tom hink, en fälla om den fria basen i hink nummer 3 skulle sugas upp.

I den första hinken lade jag 800 g kalciumklorid. Jag satte på locket på hinken och genom ett av de tidigare förberedda hålen hällde jag i surgjord syra. Det blev ingen reaktion! Inte 1 gasbubbla i min mdma freebase i aceton.

Last edited:

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Intressant segment som lämpligen börjar vid 4:20
Inget behov av att bli snygg, att använda inte torkad hcl-gas kommer fortfarande att ge produkt, fokusera på att få ner det än kanske tänka på att lägga till torkrör till din arbetslösning.

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Men det är med svavelsyra? Jag försökte torka HCL med kalciumklorid och det fungerade inte. Så jag tillsatte den muriatiska syran direkt i mdma freebase i aceton till PH 6-7 och satte i frysen.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Man kan inte torka HCL-syra med kalciumklorid.

psy

Don't buy from me
Resident
Reaction score
47
Deals
2
CaCl och HCl(aq) reagerar inte för att skapa HCl(g). För att torka gasen måste du också leda den genom torkmedlet, inte lägga den i reaktionen. Du kan göra H2SO4 och torka NaCl (eller CaCl om du verkligen vill använda det) för att producera HCl(g). MDMA bör kunna sitta i aceton utan problem så länge det inte finns andra kemikalier i din lösning. Om du tillsätter HCl(aq) till din lösning kommer saltet att bildas; men du har också tillsatt en massa vatten, som din MDMA kommer att vara löslig i. Du kan få en viss produktutfällning i frysen, men det mesta kommer att förbli upplöst. För att uttrycka det snyggt, du typ av fucked up lol. Jag kommer att anta att du inte har en rotovap eller ens en vakuumpump, så mitt bästa råd till dig är att få en elektrisk filt, en stor skål och en fläkt. Häll all din lösning i skålen (du kan göra det i portioner om det inte passar) lägg den ovanpå den elektriska filten och blåsa din fläkt på den. Ställ det utomhus eller någonstans där ångorna kan komma ut, och vänta tills det har avdunstat. Fläkten och den milda värmen kommer att påskynda den. Om du värmer det för mycket kommer det att brytas ned. Ha lite tålamod. När allt ditt lösningsmedel är borta kommer du att ha kvar en rest av MDMA HCl.
Lycka till

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
32
Ja, jag har destillationsutrustning och en liten vakuumpump som jag köpte på ebay för 12 euro 15 l/min. Jag behöver inte den elektriska filten! Och jag samlar redan in mdma som fälldes ut.

Nu har jag mdma blandat med vatten i aceton. Jag kommer att destillera acetonen och efter det tror jag att den bästa metoden är att göra en syra-basextraktion?
Först kommer jag att blanda den smutsiga lösningen med vatten, icke-polärt lösningsmedel som metanol och hcl. Mdma-saltet löser sig i vatten men inte i det icke-polära lösningsmedlet. Jag tar bort metanolskiktet.
Därefter tillsätter jag vatten medNaOH och metylenklorid, mdma-fribasen kommer att gå till botten tillsammans med metylenkloriden och jag tar bort vattenskiktet.
Jag studerar syra-basextraktionen, är det här korrekt?

psy

Don't buy from me
Resident
Reaction score
47
Deals
2
Du kan prova en vakuumdestillation för att ta bort acetonen istället. Din pump är ganska svag men det kommer att hjälpa lite.
En syra-bas extraktion är ett genomförbart alternativ. Metanol är blandbart med vatten så det kommer inte att bilda ett separat lager. Om du har DCM kommer det att fungera, men inte metanol. Du måste ta bort all aceton, lägga till DCM i ditt vatten och separera det efter för att ta bort eventuella föroreningar. Tillsätt NaOH och mer DCM. Nu kommer MDMA att flytta till DCM-skiktet. Evaporera bort din DCM. Redissolvera i IPA/toluen eller något annat lösningsmedel som du kan passera din HCl(g) genom. Filtrera sedan din produkt.

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Reaction score
112
Jag avdunstade aceton från aceton-FB-blandningen. Det är inte svårare än att avdunsta peteter efter basextraktion. Och boliling punkten är mindre.

Chemical Ali

Don't buy from me
New Member
Reaction score
4
Om du inte är säker på hur du ska gasa det ordentligt kan du bara använda syran och en liten mängd dH20 för att komma till pH 6-7 och låta vattnet avdunsta långsamt för att få din MDMA HCl. Ett icke-polärt lösningsmedel (Toulene, Xylene, DCM etc) skulle hålla din freebase väl upplöst och till detta lägger du till HCl (efter korrekt rengöring / tvättning av freebasen) med basisk / vatten, saltlösning eller hur du än bestämmer dig för att göra det perfekt efter behov.

Eller så gasar du det bara. Ärligt talat har jag aldrig använt gas på Acetone med freebase i men med Xylene och Ether har en hel del gasning gjorts. Båda sätten är acceptabla om du inte har bråttom eller något.

Vänliga hälsningar,
Ali