Question Vilka är några webbplatser som säljer shroomsporer som levererar till Kanada?

syndricskeptical

Don't buy from me
Member
Reaction score
1
känner någon av er några webbplatser som levererar till Kanada som jag kan använda för att köpa shroom-sporer från, helst något som liknar sporeworks?
tack

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Vad är den rättsliga statusen i Kanada? I USA är de inte kontrollerade alls. Jag har odlat många arter och stammar av svampar och jag köpte bara 1 under sporer 1 gång. Det var Atantis # 7, som jag tror förmodligen återabsorberades i Mexicana eftersom de är desamma. Jag fick gratis i giveaways-tävlingar och jag handlade många av dem. Du måste bara delta i svampforumen och efter en kort stund kommer folk bara att ge eller byta dem till dig. Du priser från dessa platser oss Ludacris. För 15 år sedan sålde jag utskrifter till Workman för $ 5 / PC och han skulle förvandla det till 5-10 sprutor som var $ 18 / PC vid den tiden
NSocyERz30

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
165
De där är funky! Är de kuber? Hmm...

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Det här är Calocybe indica.bakomvthstbis min flödeshuv bacticinerator och vad du än kan se där. Vid ett tillfälle hade jag 1000-tals dollar av saker

syndricskeptical

Don't buy from me
Member
Reaction score
1
de är lagliga här för sporer, och det finns några shroom-apotek nära staden jag bor i, men de säljer inte sporer

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Det ÄR möjligt att odla svampar från torkade svampar. Allt du behöver är några sterila bomullspinnar och lite sterilt vatten. Du doppar svabben i vattnet och gnuggar den på lamellerna (gälarna) och du kommer att plocka upp massor av sporer. Det krävs bara 2 av en kompatibel parningstyp. Parningstyp är analogt med kön, men svampar har upp till 50 parningstyper. Män kvinnor attackhelikoptrar crossdressers bulldozers och 45 mer. Detta är det enda sättet att få sporer från vissa stammar som penis avundslinje. Gälarna är så tätt packade att sporer inte kan fly och de producerar inte ett sporavtryck.
En annan metod som jag har haft framgång med är att skära en bit lamellärt material och lägga det på en kompletterad agar petriskål. Jag byggde denna laminära flödeshuv för rätt till $ 200 och det tog mig från att kämpa för att odla någonting till att kunna klona alla svampar jag hittade och ta den till odling. Om du vill odla svampar i någon allvarlig kapacitet behöver du detta. Jag letade länge efter att bygga detta för $ 200, men du kan bygga detta imorgon för $ 400
MxEWlSQJva

Last edited:

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
LFuqj4iVcT

HKsLYu7XTP

Här är några Psilocybe cubensis-svampar. Malabars och albino A + s. Dessa bilder är över 10 år gamla. Jag är inte ett stort fan av psykedeliska svampar personligen, men till var och en sin egen

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Det här är Calocybe indica.bakomvthstbis min flödeshuv bacticinerator och vad du än kan se där. Vid ett tillfälle hade jag 1000-tals dollar av saker

loadingST

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇬
Reaction score
69
Svampar ser så bra ut, men jag förstår inte varför du byggde det där skrivbordet? Och vad du tycker abaut honung vatten petriskål, jag har fortfarande inte köpt agar.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Det är vad man kallar en laminär flödeshuv. Det är motsatsen till ett dragskåp. I stället för att suga in giftig gas och ruttna kemiska lukter blåser den luft mot dig. I grund och botten är det en husugnfläkt som blåser luft genom ett äkta 12 tum tjockt HEPA-filter. Den typ som används i kärnkraftverk för att hindra människor från att andas in radioaktivt damm. Den här filtrerar 99,7% av partiklarna 0,3 mikrometer i storlek men fungerar bättre på mindre eller större partiklar. Det är i princip alla biologiska enheter förutom ett virus. Så den blåser ut denna ultra rena luftström och den luften slår mögelsporer bakteriesporer ECT. Borta. Så länge du kan hålla dig till ett aseptiskt protokoll förorenade växer är en sak av det förflutna

syndricskeptical

Don't buy from me
Member
Reaction score
1
btw Jag letar strikt efter sporsprutor, inte efter några alternativa metoder för att odla svampar, så snälla svara bara om du känner till några webbplatser eller kan förse mig med dem. tack.