Question Sätt att reducera natriumnitrat till nitrit

lavasphalt

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Som lekman har jag nyligen gjort en del teoretiska studier om möjligheten till amfetaminsyntes i vissa EU-regioner för att försöka undvika olagliga reagens.
Vilket i det här fallet skulle vara svavelsyra, som kan köpas i lägre procentandelar men blir koncentrerad,
kvicksilver(ii)nitrat som kan tillverkas genom en separat destillation som inkluderar svavelsyran från tidigare och kvicksilver som är lätt att få tag på.

Nu är den enda skyldige nitroetan för P2NP som denna individ möjligen kan få allt för utom natriumnitrit.
Under tiden är nitrat öppet tillgängligt och jag har letat upp olika sätt att reducera till nitrit. Ingen av dem verkar dock särskilt tydlig eller konsekvent och de slutliga renheterna verkar undermåliga, och jag är inte ens säker på om en hög renhet ens behövs.

Jag undrar om någon har erfarenhet av detta specifikt? Jag vill nämna igen att allt detta fortfarande är teori för mig och inte på något sätt nära någon förberedelse, det kan mycket troligt finnas andra brister i min förståelse fortfarande, jag antar att jag skulle vilja förstå allt när det gäller laglig tillgänglighet och förfarande. Hittills har jag fått mest information härifrån, så jag är redan tacksam, även om jag kör lite in i en återvändsgränd här.

Jack

Don't buy from me
Resident
Reaction score
19
Det här är barnsligt, tid är det mest värdefulla, du måste börja så nära den färdiga produkten som möjligt, eller producera något med kemikalier som är lättare att få tag på, att reducera nitrat är slöseri med tid.

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Finns nitrit tillgängligt i låga koncentrationer från härdningssalter?

lavasphalt

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ja, men den högsta mängden är 1 % och resten är kökssalt.

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
1% det är grovt!

Det finns ett fåtal reaktioner, värme och bly (usch).

Jag har också hört att värme och svavel kommer att fungera. Hur som helst är de röriga reaktioner.

Det finns en annan OTC-väg till amfetamin som inte går igenom p2NP. Har du tittat på rutter via p2p?

lavasphalt

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Tyvärr är ingetdera en möjlighet. När det gäller P2P har jag från min lilla forskning räknat ut att det är mycket mer reglerat än P2NP faktiskt är, så även om du tekniskt sett skulle kunna importera P2NP från Polen, finns det inga garantier för att du inte får ett besök.

Sedan igår har jag faktiskt hittat en leverantör som trots allt säljer nitroetan i landet och han verkar inte be om att fylla i en EUS, vilket är lite konstigt. Eftersom han ber om det för Acetone som de också erbjuder. Får dig att undra om det verkligen är Nitromethane faktiskt men det är osannolikt, eftersom priset är tillräckligt högt som det är, på cirka 65E för 100ml.

Med detta sagt, bortsett från Nitroethane från en annan butik, är de andra reagenserna faktiskt öppet tillgängliga på Amazon ironiskt nog. Med några som bara behöver koncentration och 2 relativt enkla separata reaktioner för kvicksilversalterna. Men hur smart skulle det vara att beställa allt från Amazon och skulle det hjälpa alls att beställa några saker vid separata tidpunkter?

Last edited:

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Jag tycker inte att det är bra praxis. Det är mycket bättre att ha olika plattformar och platser för att få tag på reaktanter. Med det sagt är små personliga mängder i allmänhet okej.

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
30
Om du känner att du gör en massa arbete, låt mig berätta vad jag gick igenom...

Började med ammoniaknitrat. Bästa sättet att reducera nitrat är att blanda 3:2 mol NaNO3 och NaOH, respektive. Värm blandningen tills den smälter (aluminiumpanna fungerar bra). Förbered 1 mol elementärt svavel och tillsätt i potioner under tillfällig omrörning, var försiktig så att elden startar vid tillsats. När allt svavel har tillsatts vänta tills det svalnar. Tillsätt vatten och lös upp allt och avdunsta. Na2SO4 kommer att delta ut först. Filtrera, omkristallisera och du har ren NaNO2.

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Det är en skrämmande process men YouTube kommer att avslöja ett par vids av denna process. Jag föreslår att du tittar på dem så att du vet vad du kan förvänta dig.

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
30
För min första synth gjorde jag allting receptfritt. Inklusive benzaldhyde. Det tog mig månader. Bästa sättet är att köpa färdiga kemikalier. Naturligtvis bör du vara försiktig men med rätt opsec kan du få något "säkert" och till och med spara pengar.

Jack

Don't buy from me
Resident
Reaction score
19
Jag skulle inte göra något som jag inte kan skala upp, in for a penny in for a pound.