- Language
- 🇪🇸
- Reaction score
- 0
Hej god dag. Jag har två frågor. Den första är att rådgöra med en expert angående metoderna för att extrahera efedrin från piller. Jag är inte säker på att de metoder som beskrivs på denna webbplats kan fungera för de piller jag har. Jag har en lista över hjälpämnen som mina piller har (jag har cirka 300 piller med 50 mg efedrinhydroklorid vardera). Hjälpämnena är:
-Mikrokristallin cellulosa.
-Talc
- Magnesiumstearat
- Natriumkarboximetylstärkelse (typ A).
Med denna sammansättning, vilken metod skulle vara mer lämplig för att extrahera hydrokloriden av efedrin? .
En andra fråga gäller ett problem som jag har haft med en 2000 ml flatbottnad kolv med två halsar. Kolven var smutsig och mynningarna hade rester av reaktionen av aluminiumamalgam. Jag täckte en av mynningarna med en glasplugg och när jag försökte ta bort pluggen hade den fastnat och jag kunde inte få ut den. Vad kan jag göra för att ta bort denna glaspropp utan att skada kolven? Hälsningar och tack.
-Mikrokristallin cellulosa.
-Talc
- Magnesiumstearat
- Natriumkarboximetylstärkelse (typ A).
Med denna sammansättning, vilken metod skulle vara mer lämplig för att extrahera hydrokloriden av efedrin? .
En andra fråga gäller ett problem som jag har haft med en 2000 ml flatbottnad kolv med två halsar. Kolven var smutsig och mynningarna hade rester av reaktionen av aluminiumamalgam. Jag täckte en av mynningarna med en glasplugg och när jag försökte ta bort pluggen hade den fastnat och jag kunde inte få ut den. Vad kan jag göra för att ta bort denna glaspropp utan att skada kolven? Hälsningar och tack.