- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 35
Jag följde videon och läste igenom hela instruktionen, när jag når punkten för att sätta in kvicksilvernitratlösning, 5 ml (från 2 g Hg + 15 ml salpetersyra 68%), sedan 1 liter kallt vatten, fick jag sedan resultatet som videon, grumligt grått vatten och lite aluminiumfolie sköljdes upp, eftersom videon och instruktionen nämndes rekommenderas att tillsätta mer vatten efter första dräneringen och att upprepa dräneringsprocessen, så jag lägger till ytterligare 1 liter kallt vatten
Oväntat problem:
1. det blir grumligt grått igen och ser mer tjockare blandning ut än i början
2. sedan började det större bubblor
3. den har mer värme nu när jag försökte röra vid den, så jag häller ut igen och tillsätter den tredje 1 liter kallt vatten
4. 3 minuter efter att jag hällt ut allt grumligt grått vatten reagerar aluminiumfolien själv och producerar rök som täcker hela laboratoriet, kolven är så kall och har vattendroppar på kolvens yta
ska jag hälla P2NP-lösning direkt efter det första grumliga gråvattenavloppet? eftersom den senare reaktionen verkar som reaktionerna för att lägga till P2NP i videon
Oväntat problem:
1. det blir grumligt grått igen och ser mer tjockare blandning ut än i början
2. sedan började det större bubblor
3. den har mer värme nu när jag försökte röra vid den, så jag häller ut igen och tillsätter den tredje 1 liter kallt vatten
4. 3 minuter efter att jag hällt ut allt grumligt grått vatten reagerar aluminiumfolien själv och producerar rök som täcker hela laboratoriet, kolven är så kall och har vattendroppar på kolvens yta
ska jag hälla P2NP-lösning direkt efter det första grumliga gråvattenavloppet? eftersom den senare reaktionen verkar som reaktionerna för att lägga till P2NP i videon