Question Spillt vatten kaffefilter med meth i det. Hur extraherar man det?

finch3523

Don't buy from me
New Member
Reaction score
4
Jag råkade spilla vatten på ett kaffefilter som innehöll några gram metamfetamin. Nu har kaffefiltret dragit upp allt vatten och metamfetaminet finns i kaffefiltret :-D. Vad skulle vara ett snabbt och enkelt sätt att extrahera det från det våta kaffefiltret?

finch3523

Don't buy from me
New Member
Reaction score
4
Jag menar, jag vet att man kan lösa upp det i mer vatten och bara avdunsta vattnet, men då skulle det fortfarande finnas kvar över (eller i?) kaffefiltren. Finns det något som jag kan använda för att separera det från kaffefiltren?

schwabbi

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
4
vad mer vill du göra? bara tillräckligt med vatten för att få ut allt ur kistfiltret och avdunsta vattnet. om du redan har förlorat det "spillda" vattnet kommer du att ha förlorat meth

finch3523

Don't buy from me
New Member
Reaction score
4
Jag tappade inte bort något av det utspillda vattnet. Jag tillsatte en massa vatten nu och tog bort filtren. Vad bör vara max temperatur för avdunstning?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,875
Deals
1
Det är bättre att göra det under vakuum. I motsatt fall värm inte för mycket. Luftexponering i par med temperatur kan förstöra en liten del av din produkt.

finch3523

Don't buy from me
New Member
Reaction score
4
Jag har faktiskt inget vakuum. Jag tillsatte alldeles för mycket vatten eftersom jag trodde att jag kanske kan avdunsta vattnet snabbt. Jag hade det bara på 30 grader celsius tills nu eftersom jag inte vet hur mycket värme som skulle vara ok men det är faktiskt extremt långsamt. Jag tror att kanske något som isopropanol skulle ha varit bättre.

Hur mycket naoh skulle jag behöva för cirka 2 g? Skulle jag få allt med det?
Jag har bara svavelsyra här. vad skulle vara ett snabbt sätt att göra sulfat?

Är en förlust i den processen att förvänta sig? Om ja, kanske jag bara kommer att hålla den i flytande form och använda den så :-D

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,875
Deals
1
Hej. Vid omextraktion finns det säkert några förluster. Egentligen kan du dricka det =) Det är det enklaste sättet.