Question Shvos katalysator

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
Skulle Shvos katalysator vara lämplig för att reducera P2NP via katalytisk transferhydrering?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Förmodligen inte.
P2NP är inte tillräckligt polär för att det ska fungera och i allmänhet är katalytisk hydrogenering av omättade nitrostyrener mycket svårt, bättre att använda andra metoder. Jag tror att ett tvåstegsreduktionsschema skulle vara bättre än NaBH4 / Cu som mest används, säg först minska dubbelbindningen, Alkene till en alkan och sedan nitro till en amin.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
NaBH4/Cu är vad jag har använt men jag är inte bekväm med att köpa NaBH4 ständigt eller i stora mängder eftersom det på senare tid har fått viss uppmärksamhet på grund av att FDA sätter det på sin speciella övervakningslista.
Vad sägs om Urushibara nickel som katalysator i en mikrovågsassisterad hydrogenering som beskrivs här: https://www.designer-drug.com/pte/12.162.180.114/dcd/chemistry/mw.cth.html om Raney nickel fungerar så borde Urushibara?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Urushibara är ett spöke som gnäller genom kemins dammiga kammare, tillsammans med Akabori och några andra är han svårfångad, kanske till och med mytisk. Enhörningar har setts oftare än en fungerande Urushibara det är allt jag vet.

IIRC du kan minska dubbelbindningen av Alkene med SnCl2 / HCl i etylacetat i utmärkta utbyten till Nitro-Alkane och DETTA bör kunna reduceras med ädelmetallkatalysatorer utan problem.

Vänligen betrakta den andra som en utbildad gissning, jag måste slå upp det för att vara säker. SnCl2 fungerar dock 100% som sagt.

Problemet är i allmänhet att i dubbelbindningsreduktionen konkurrerar en Michael-additionsreaktion på mellanprodukten med reduktionen, om förhållandena är neutrala eller alkaliska.

Du har rätt i att mängderna NaBH4 som används i CuSO4-reduktionen är en skam. Det måste finnas ett sätt att minska detta.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
Tydligen kan man göra en Urushibara-liknande reduktion in situ med hjälp av ett nickelsalt upplöst i en ammoniaklösning och pulveriserad zink. Det finns också Al / Ni som rapporteras fungera utan ammoniak, bara en icke-mineralsyra. Utbytet är dock lågt (30%) men det är inte en viktig fråga för mig. Jag ska prova Al / Ni först.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Jag försökte denna reaktionsmetod för P2P till Amph flera gånger eftersom jag fick höra att den skulle ge upp till 80% avkastning och jag kan berätta att detta tydligen är fullständigt skitsnack och avkastningen är löjligt låg. Jag är säker på att det inte kommer att fungera bra på P2NP eftersom alkaliska förhållanden som sagt tidigare inte är gynnsamma för det första steget.
Surt Al / Hg fungerar naturligtvis och med ok utbyten men reaktionsvolymen är stor och reaktionen är så våldsam att jag inte känner någon som vågade tp-processa mer än för 100 g Amph åt gången (och de rapporterade också att det ibland bara blåser allt till taket - de gjorde det bara utanför av denna anledning),
Al/Ni och syra, det är bara en annan Urushibara-variant, syran gör väte från Al som ska ladda Ni som ska vara i form av nanopartiklar och teoretiskt fungerar det naturligtvis men ärligt talat kan jag inte se att det fungerar utan ett tryckkärl och reagenser med hög renhet och en stor bit vanlig tur.

Så varje reaktion för att minska P2NP som börjar med basisk (alkalisk) kommer att ha mycket låga utbyten (förutom att situationen åtgärdas genom tillsats av en enorm mängd SiO i form av kiselgel som har förkalkats vid upp till 800 °C före användning. Strikt vattenfria förhållanden. Detta kommer att vara en reaktion i en uppslamning men det förhindrar Michaels sidoreaktion från att äga rum. (800 °C för SiO är för övrigt lätt i en mikrovågsugn).
Kvar är frågan om detta system kommer att minska den resulterande Nitro-Alkane. Jag har ingen aning om det.
Men det skulle vara värt ett skott, orecipitering av CuCl2 eller sulfatet på SiO och kalcinering av detta och sedan tillsätta P2NP i metanol / xylen, värma till kokande och tillsätt NaBH4 i portioner, 4 till 5 molära ekvivalenter alls.
Jag tror att detta fungerar eftersom NaBH4 vid förhöjda temperaturer bildar en additionsförening med metanol som är perfekt lämpad för dubbelbindningsreduktionen, kiselgelen förhindrar sidoreaktionen och kopparn gör nitroreduktionen möjlig.
Att använda Cu2FeO4-nanopartiklar på kiselgel (prep är enkelt) skulle dock vara det bättre valet.

Men du vill ha något utan NaBH4, ok, som sagt finns det SnCl2 / HCl som fungerar bra och SnCl2 kan framställas in situ från tenn och HCl.
Reducera sedan nitro med något annat, det finns flera möjliga sätt, men tyvärr fungerar inte reaktioner bara för att någon skrev att de gör det eller för att man verkligen skulle vilja att de skulle fungera eftersom de är så enkla och bara använder vad som finns till hands. Jag föll själv för detta tidigare och i slutändan ångrade jag slöseriet med pengar, tid och prekursorer och odlade ett flammande hat mot de fåtöljkemister som suger fiktiva reaktioner från luften och lite kunskap men mycket önsketänkande och publicerar resultatet på internetforum som om de faktiskt gjorde det (eller skrev artiklar i andra eller tredje klassens tidskrifter som ofta har "communications" eller "letters" i sina namn).

Jag hoppas att du är medveten om att P2NP-reduktion kan resultera i en hel uppsjö av olika föreningar beroende på förhållanden och temperaturer och lösningsmedel och vad reduktionsmedlet är. Som SnCl2 i metanol eller etanol ger en helt annan produkt (alkylerad) än att göra det i etylacetat som ger alkanen. Felsökning utan seriös analytisk utrustning och färdigheter är praktiskt taget inte möjlig av denna anledning.

Jag har ett annat sätt i åtanke som jag tror är mycket lovande för att minska nitroalkener, alkaner oximer, nitriler och lite mer, men det här vill jag prova själv först, ledsen. Jag kommer att göra resultaten om det är anmärkningsvärt offentligt ändå, det gjorde jag alltid. Jag behöver dock lite P2NP först, om någon i EU vill donera 50 g eller 100 g, skulle jag inte säga nej. Det är en dyr hobby om man inte säljer något och jag säljer inte. Jag klagar inte, bara som ett faktum.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
SnCL2/HCl är definitivt rätt väg att gå för att producera oximen enligt det papper jag läste (sedan mitt senaste inlägg) utbytet är mycket högt och alla reagenser är lättillgängliga. Jag är medveten om att etylacetat är nyckeln annars får du ketoxim men det verkar som om reaktionen i sig fortsätter vid rumstemperatur och du kan bara hålla en återflödeskondensor på toppen och inte behöva babysitta den som Al / Hg.

Det finns 2 av samma aldoxim till aminreduktionspapper i Rhodiums arkiv som verkar vara för bra för att vara sant:

Återigen, lättillgängliga reagenser (att göra ammoniumformiat är trivialt) och höga utbyten. Om det fungerar undrar jag varför den här rutten inte verkar vara populär. Även om det är mer arbetskrävande än Al / Hg har det några definitiva fördelar.

View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Ja, du får naturligtvis oximet med SnCl2 i EtOAc, ledsen att jag är lite trött.
Oximreduktion med som du sa Zink/Ammoniumformiat eller någon annan av de kända reduktionerna, det viktiga är att du blev av med dubbelbindningen utan Michael addition.
Jag måste ta en titt på varför antikropp2 inte använde Zink/Ammoniumformiat utan surt Al/Hg för MDP2P-Oxime-reduktionen. Ett annat sätt att reducera oximen i goda utbyten är Na-metall, smält och finfördelad i xylen tillsatt till oximen i xylen tillsammans med lite alkohol. 3 till 4 molära ekvivalenter av Na behövs och lite mindre alkohol (n-butyl eller EtOH).
Na-metall är trivialt, leta efter Nurdrage på YouTube. Men använd ett SS-kärl, inte glas. Na-metall dispergeras med hjälp av en Hershberg-omrörare - i princip en SS-äggvisp.
Allt bör vara ganska vattenfritt för detta, uppenbarligen.

Som sagt måste jag ta reda på om det inte finns ett problem med zinkreduktionen, något går inte ihop.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Åh ja, just det. Dessa är ett annat exempel på konstig indisk kemi som verkar fungera endast i Indien, samma som Mg för reduktiva Amineringar. Måste ha någon magisk zink där.

De kallar också zinken för en katalysator i artikeln, vilket är helt fel och säger mycket om nivån på förståelsen för organisk kemi som författarna måste ha. Om jag var tvungen att gissa skulle jag säga att de förmodligen studerade i Australias diplomfabriker err, universitet ;)

Så ledsen att jag är säker på att du inte kommer någonstans med zink när du reducerar Oximes.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Kabalka, G. W., Laila, G. M. H., & Varma, R. S. (1990). Utvalda reduktioner av konjugerade nitroalkener. Tetrahedron, 46(21), 7443-7457. doi:10.1016/s0040-4020(01)89059-1

Kabalka och hans team är förstklassiga och pålitliga.
Inte illa, 90 %. Jag skulle föreslå att förbereda SnCl2 i förväg eftersom in situ-beredningen är ganska exoterm och lätt leder till rymningar eftersom starten av SN - HCl-reaktionen är försenad. Om du vill göra det in situ kan du tillsätta en nypa kvicksilversalt, vilket löser problemet med fördröjd reaktion och gör den omedelbar. En nypa, en knivspets räcker.

Varför dessa indiska nonsensartiklar? Nej, de är inte SÅ dumma. Det handlar om patentlagar. I Indien kan man inte patentera en förening, bara dess syntes. Naturligtvis lämnar västerländska läkemedelsföretag in patent i Indien som försöker täcka ALLA befintliga och några icke-existerande sätt att göra det nya läkemedlet. Så ibland hindras indier från att tillverka ett generiskt läkemedel bara för att de inte har någon egen syntes som de kan säga att de använder. Och så byggde de sig en arsenal av okända, enkla synteser för grundläggande saker som är tillräckligt bra för ett patent. I fabriken använder de naturligtvis det bästa sättet att göra det på. Och det är därför man måste vara RIKTIGT försiktig med indiska och malaysiska artiklar i synnerhet.

View previous replies…

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
Jag köper SnCl2 i stället för att tillverka det (98 % renhet)

Japp, det är samma 2 indianer som är ansvariga för alla papper som hävdar att zink / ammoniumformiat selektivt kan minska aldoximer. De är också ansvariga för att hävda samma sak av Mg. Det finns papper som inte involverar K. Abiraj och D. Gowda där azoföreningar reduceras och en där imin reducerades till den sekundära aminen. Inget som intresserar mig för närvarande. Jag tänkte elektroreducera p2np hela vägen till aminen men jag börjar med oximet eftersom det ändå är en mellanprodukt. Kan också bilda iminen tror jag genom att ändra ph.

Zn-Ni verkar fungera på p2p-oxime men avkastningen är skräp. Jag har nästan 1 kg p2p glycidic ester som sitter runt och gör ingenting dock.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
P2P-Oxime är problemet. Reduktionen av oximen kan göras med Al/Hg eller NaBH4/Cu eller de där koppar/järnoxid-nanoserna på ett ganska bra sätt. Och med flera variationer av natriummetallreduktion.
Men på ämnet, vi började med P2NP-reduktion här ja?

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
Jag återvände till Zn-Ni (det franska patentet) eftersom vi pratade om det innan tangenten med ammoniumformiat. Jag menade inte p2p oxime, jag har bara skrivit oxime alldeles för många gånger idag. Jag hade en bra titt genom forumarkiv och det finns några som sa att det fungerade på p2np, du sa att det inte kommer att göra det. Jag sa att jag skulle prova det men nu har jag kommit fram till att jag ska spara det för P2P.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Ni/Zink/ammoniak(salt) är ännu värre på P2P än på något annat eftersom den dialkylerade amfetamin är huvuddelen av den mycket lilla mängden produkt. Ni/Zn fungerar på enkla substrat som hexanon eller nitrobensen antar jag. Men P2P och dess derivat, Imine, OOxime Nitro vad som helst är den största bitch eftersom den är helt mättad som molekyl. Det är lite roligt att det som alla tror är enkelt, säg att göra amfetamin i bra avkastning och kvalitet, faktiskt är den överlägset svåraste. Meth, MDA, MDMA och så vidare, de är alla mycket enklare.

Hur som helst, jag har slösat bort för mycket tid och prekursorer på det här förra året (som någon jag trodde var sant hade försäkrat mig om att det var bra). Och jag är inte den enda. Men naturligtvis har alla rätt till sina egna erfarenheter och jag är ingen predikant, jag säger vad jag vet så att andra inte behöver göra de misstag som jag och andra gjort. Jag gör detta eftersom jag önskar att någon hade varnat mig då. Jag tänker inte argumentera om någonting, jag har bättre saker att göra och jag spenderade igen för mycket tid redan på att prata om saker som är känd skit istället för att läsa och prata om saker som är oprövade och lovande.
Och det är vad jag kommer att göra nu. Läsa om och prova nya saker.
Vi ses senare

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
För övrigt: Jag kan inte skicka 50 g till dig eftersom jag inte har 50 g (det här är bara hobby/personligt bruk) Jag kan skicka 10 g till dig men jag bor inte i EU

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Tack så mycket för erbjudandet, men just nu vill jag av personliga skäl undvika att det kommer från ett land utanför EU.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
282
Efter en hel del experiment och forskning vill jag varna alla för att mina uttalanden här ska tas för vad de är, min åsikt vid tidpunkten för publiceringen och så ofta inte korrekt.
Vad jag nu vet säkert är att P2NP kan reduceras i mycket bra utbyten, först med 5 ekv NaBH4 på kiselgel i vattenfri IPA följt av tillsats av 0,2 ekv. CuSO4.5H2O och ytterligare två ekvivalenter Boro för det sista steget till aminen. Reaktionen är välfungerande och kontrollerbar och kan därför skalas upp till kg-området utan problem.

Jag vill också tacka den vänliga medlem som gjorde denna forskning möjlig genom att förse mig med den nödvändiga P2NP.