Question (säkerhetsrelaterade) förbättringar för detta forum

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
46
@HEISENBERG

Jag bestämde mig för att publicera detta offentligt eftersom det kommer att vara av intresse för många av oss.

En funktion som jag verkligen skulle vilja ha är något som en timer där jag kan ställa in en tid efter vilken en specifik pn kommer att raderas automatiskt.
pn-diskussioner är ofta mer personliga, kanske innehåller personlig information som kan hjälpa till att kanske identifieras av brottsbekämpning etc.
därför antar jag att det skulle vara ett bra tillägg att ha möjlighet till automatisk radering, för att hålla mängden möjliga spår låg i händelse av dataläckage eller infiltration av detta forum.

för det andra:
Om din serverinställning: Kan du vara transparent vilken typ av användardata som kommer att loggas exakt (systemfotavtryck, geolokalisering, ip-adress etc....)? Hur länge lagras dessa saker?

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Hej, alla privata meddelanden raderas 30 dagar efter att de skapats. Du kan kryptera dina konversationer med en hemlig nyckel. Vi lagrar bara dessa nycklar på servern tills alla parter i konversationen bekräftar att de har behållit nyckeln. Vi loggar endast den information som krävs för normal drift av forumet, ip-adresser, fingeravtryck, geo loggar vi inte. Dessutom kan du använda en lökdomän för ännu mer säkerhet.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Igår kväll hade jag en märklig händelse:

När jag loggade in på forumet kunde jag inte skicka meddelanden eller kommentera inlägg och ett meddelande dök upp som sa att webbplatsen kräver att jag accepterar cookies.
Jag antar att det var ett fel eftersom det inte dök upp igen när jag fick en ny Tor-identitet, men det var ändå konstigt.

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Om felet inträffar igen kan du ta en skärmdump och skicka den till mig, men jag antar att det här felet beror på den senaste NoScript-uppdateringen

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
46
thx, jag insåg inte att min inkorg blir rengjord automatiskt.

Tja, PGP är ett genomförbart alternativ.

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Du kan kolla själv, du hittar inte privata meddelanden som är äldre än 30 dagar.

Saul

Don't buy from me
Resident
Reaction score
134

Den nya uppdateringen av Tor Browser orsakar popup-fönster med "potentiell identitetsläcka"! Du kan ignorera dessa popup-fönster

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Okej, tack för att du informerade mig.

Det var faktiskt en pop-up som inte kom från Tor browser, den var inbäddad i Breaking Bad-designen. Fortfarande en popup men inte från Tor.
Dessutom fanns det bara en stängningsknapp, som jag klickade på, men inget för att godkänna eller avvisa cookies.

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
30
Ja, det fanns en uppdatering om automatisk metadata som togs bort från personalen för några månader sedan