Det korrekta sättet är att dra ett rör och ha en återgångsspärr i änden.
Men en slang/rör till utsidan bör vara tillräckligt så länge det inte är instängt.
väte är lättare än luft. Tänk på en heliumballong. säker på att varje1 har erfarenhet av att förlora en heliumballong.
Tänk på 3 sekunder efter att du släppt ballongen.
Var är ballongen nu?
Kan du gripa tillbaka ballongen?
Utgör ballongen en fara för explosioner? Hur snabbt lämnade den din omkrets.
Dess väg till himlen skulle vara bäst obehindrad.
Låt det inte ansamlas i rummet där du arbetar.
De flesta reaktioner är inte avsedda att ha ett slutet system för att undvika uppbyggnad av förtryck / explosioner ...
Om du inte gör en förtrycks bomb där du har förtrycks kärl.
Jag skulle inte använda en ballong... Använd slangar eller rör... Det lilla trycket om det är litet betyder att du behöver tjocka väggar.
Men om utblåset är stort styr man bara gasflödet.
Om din köksfläkt extraktor går rakt utanför det är okej också.
Vissa badrum skickar bara luften in i taket men såvida du inte går upp till taket för att ha en cigerrettte bör du vara bra.
Fläktar inte ens hsve att vara på... Om det leder utanför... Kör bara upp slangen lite... Eller till utsidan där den kan gå rakt upp... Väte har ingen lukt tror jag inte ... Jag kan ha fel ...
Om mycket väte produceras kan det bära lite av det flytande lösningsmedlet med sig. Co förångas. Om det luktar yah måste du göra justeringar för att redogöra för i stor skala.
Jag föreslår att du dummy kör allt för att veta vad du har att göra med
.mindre reaktion gör problemen mindre. Då kan du bestämma vad du faktiskt behöver.
Väte är ganska säkert utomhus så länge det inte finns någon antändningskälla.
www.osha.gov
Det är gaserna som sjunker och dröjer sig kvar som man måste oroa sig för, för man vet inte ens att de finns där.
Om det luktar efter ett litet test. Du kommer att behöva skrubba gasen.
Här är en video av en person som använder en vatten asporator som make shift skrubber ... Du måste stänga locket... Och rör från locket så att du kan rikta vätgasen utanför fortfarande.
Håll dig säker.