- Reaction score
- 1
Hej, jag har några frågor om processen att producera 1 pot amp från p2np, jag har hittat videon i detta forum och tittat på stegen och jag har sammanställt en lista med frågor för att ställa er experter.
1. Om jag vill återskapa experimentet med mindre slutprodukt, kan jag proportionellt minska de kemikalier som används?
Dvs:
Ursprunglig mängd IPA som användes - 50 L
Ursprunglig mängd destillerat vatten - 6,2 l
....
Testmängd av IPA - 5L
Testmängd av destillerat vatten - 0,62L
... och så vidare
2. Finns det en gräns för hur snabbt vi kan hälla upp natriumborhydrid?
3. Hur liten del av P2NP får tillsättas? Kan denna del ökas om vi använder en mycket större kolv med en mycket högre volym IPA och destillerat vatten?
4. Videon säger att ALL P2np tillsätts under cirka 6 timmar. Är detta detsamma som att stadigt tillsätta P2NP i lösningen under 6 timmar? Vad händer om vi gör det på kortare tid, t.ex. 2 timmar?
5. Reaktionen från tillsatsen av P2NP är självuppvärmande, men kommer den att explodera eller bara bli varm/het?
6. Är vattnet som tillsätts i CuCL2 destillerat vatten?
7. Hur håller man temperaturen på 80 grader med en brännare?
8. Hur ställer man in vakuumpumpen?
9. PH måste återgå till 6
10. Skulle en avgasventilation fungera mycket snabbare än en kondensor för ytterligare återhämtning? Hur skulle vi ställa in experimentet med en avgasventilation?
11. Vad är anledningen till att pumpa över RM till en annan 5L-kolv? Hur pumpas den över? Kan vi inte bara använda den nuvarande kolven för dekantering?
12. Vilket filter används för dekantering av Rm?
13. I videon, vid 5:13, vad hälls i den svarta kopparoxidresten?
14. Varför måste vi lägga amfetaminsaltlösningen i frysen i 1 timme? Kommer det inte att frysa upp?
15. Vad händer om vi av misstag tillsätter för mycket syra? Är det därför det rekommenderas att förvara 50-100 ml amfetaminfri bas-IPA-lösning i en annan bägare så att vi kan tillsätta mer fri bas-IPA i händelse av överdriven syratillsats?
16. Kan denna metod också användas för att skapa Crystal Meth?
1. Om jag vill återskapa experimentet med mindre slutprodukt, kan jag proportionellt minska de kemikalier som används?
Dvs:
Ursprunglig mängd IPA som användes - 50 L
Ursprunglig mängd destillerat vatten - 6,2 l
....
Testmängd av IPA - 5L
Testmängd av destillerat vatten - 0,62L
... och så vidare
2. Finns det en gräns för hur snabbt vi kan hälla upp natriumborhydrid?
3. Hur liten del av P2NP får tillsättas? Kan denna del ökas om vi använder en mycket större kolv med en mycket högre volym IPA och destillerat vatten?
4. Videon säger att ALL P2np tillsätts under cirka 6 timmar. Är detta detsamma som att stadigt tillsätta P2NP i lösningen under 6 timmar? Vad händer om vi gör det på kortare tid, t.ex. 2 timmar?
5. Reaktionen från tillsatsen av P2NP är självuppvärmande, men kommer den att explodera eller bara bli varm/het?
6. Är vattnet som tillsätts i CuCL2 destillerat vatten?
7. Hur håller man temperaturen på 80 grader med en brännare?
8. Hur ställer man in vakuumpumpen?
9. PH måste återgå till 6
10. Skulle en avgasventilation fungera mycket snabbare än en kondensor för ytterligare återhämtning? Hur skulle vi ställa in experimentet med en avgasventilation?
11. Vad är anledningen till att pumpa över RM till en annan 5L-kolv? Hur pumpas den över? Kan vi inte bara använda den nuvarande kolven för dekantering?
12. Vilket filter används för dekantering av Rm?
13. I videon, vid 5:13, vad hälls i den svarta kopparoxidresten?
14. Varför måste vi lägga amfetaminsaltlösningen i frysen i 1 timme? Kommer det inte att frysa upp?
15. Vad händer om vi av misstag tillsätter för mycket syra? Är det därför det rekommenderas att förvara 50-100 ml amfetaminfri bas-IPA-lösning i en annan bägare så att vi kan tillsätta mer fri bas-IPA i händelse av överdriven syratillsats?
16. Kan denna metod också användas för att skapa Crystal Meth?