Vänligen titta över mitt recept

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
42
Points
18
Deals
1
Om du. Kan upptäcka några problem, eller lägga till något till det skulle vara mycket uppskattat. Jag kommer att försöka göra en serie videor. För att bidra till forumet och göra en giveaway av produkten så vill jag att den ska innehålla så mycket information som möjligt och att produkten ska vara halv anständig för konsumtion.

Feel.free att kanske ge råd om en tweet eller ett trick som hjälper dig och jag kommer att inkludera det. Kunskap är makt människor låt oss sprida det.

Fas 1. (100 g bk4 + 300 ml DCM)
Lös upp 2b4mp i diklormetan (DCM) i en reaktor / rundkolv med platt botten.
(värm den något för att hjälpa utspädningen 25ºC)

Fas 2 och 3 (200 ml MA 40 %)
Tillsätt en 40% vattenlösning av metylamin i omgångar så att temperaturen inte stiger över 40ºC. 50 ml var 5:e minut (totalt 30 min) ÖVERSKRID INTE 40ºC

[metylamintillsats orsakar exoterm reaktion]

Fas 3 (passera inte 40ºC)
Fortsätt att blanda lösningen i 4 timmar vid ~35ºC.
Slå på värmen så snart temperaturen börjar sjunka.
Efter 4 timmar överför du lösningen till en glasbägare.

GLASBÄCKARE på omrörare
Fas 4.
FÖRSTA TVÄTTNINGEN: Tillsätt 500 ml 5% natriumbikarbonatlösning runt 30ºC
(Separera skikten så mycket som möjligt med hjälp av en omrörare)

Överför till separeringstratt.
låt sitta 60 min (dränera bottenskiktet)

GLASBÄCKARE / omrörare / mixer
2:a sköljningen 200 ml demi vatten vid 30ºC
Rör om väl i ca 10 minuter.
Överför till separationstratt

SEPARERINGSTRATT.
Låt 4MMC-lösningen sitta i 30 min
Om lösningen är lite grumlig, tillsätt en aning natriumbikarbonat, skaka om i separationstratten och låt stå i 30 minuter. Töm det undre vattenskiktet. Överför till glasbägare.

GLASBÄCKARE
Fas 5 (150 ml aceton + 30 ml HCL)
Tillsätt iskall syrablandning dropp för dropp i 4 mmc-lösningen medan magnetomröraren är på hög inställning. Fortsätt kontrollera ph-nivåerna. När PH-nivån når 5 stoppar du och överför till en plastbägare. Ställ in i kylskåp i 10 timmar.

(Du behöver inte använda all din lösning, endast PH-nivån är viktig)

GLASBÄCKARE liten (kvalitetskontroll)
Fas 6.
Mal 4 mmc fast ämne till pulver
Ta 1 gram pulver och lös upp i demi vatten vid 90 ºC
Nu kan vi se lösningens färg.
Ju mörkare färg desto mer föroreningar finns det. Vi vill se en klar lösning. Om den inte är klar behöver vi extra rening. (åtminstone mörkare än färgen på en citron)

Vaccumfilter.
BUCHNER FUNNEL / Spatel av glas
Fas 7. (Iskall aceton)
Placera krossat pulver i tratten och använd först en liten bit kall IPA, tvätta sedan i aceton samtidigt som du försiktigt rör om 4 mmc på filterpapperet. Låt IPA och aceton avdunsta innan du applicerar mer så att 4mmc inte löses upp i alkoholen.
Se till att pulvret är mer av en fritt rörlig tjock vätskekonsistens. Om det är som lera kan det täppa till filterpapperet.
Låt vakuumet vara igång en stund tills du har en torr konsistens.
Överför pulvret till en skål och använd ett infrarött ljus för att avsluta torkningen, i ett varmt och torrt rum.
Det är färdigt när det har ett pulverformigt brytningsutseende.
SLÄNG INTE AVFALL VÄTSKA

UTBYTE.
Om din totala vikt har förlorat en stor del av massan är det möjligt att 4MMC fortfarande finns kvar i IPA och aceton. Låt mer än 50% av vätskan avdunsta långsamt och kör den genom. Filtret igen

KRYSTALLISERING (valfritt)

GLASBÄCKARE / uppvärmd mixer.
(1g till 1ml Demi-vatten/1ml IPA)
Blanda 4 mmc i lösningen och värm upp till ca 80 ºC (mycket små bubblor) samtidigt som du kör din magnetiska mixer kraftigt.

KRISTALLISERINGSSKÅL
(Pyrex tål både värme och kyla)
Fas 9.
Häll den 4 mmc stora lösningen i skålen
Låt helst kristallisera i ett torrt rum vid 18-20ºC. Det är att föredra att använda en luftkonditionering. När kristalliseringen avstannar, ställ in i frysen i 8 timmar.
Ju mer vatten du använder, desto större blir kristallerna och desto längre tid tar det att ta bort kristallerna från skålen när du är klar
Tvätta kristallerna med iskall aceton i Buchner-tratt, en eller två gånger.
 

Emeliaa

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 19, 2024
Messages
16
Reaction score
7
Points
3

Din beskrivna procedur verkar vara detaljerad och välorganiserad. Det finns dock några punkter att ta hänsyn till:

  1. Säkerhetsåtgärder: Betona säkerhetsåtgärder under hela processen, inklusive användning av lämplig personlig skyddsutrustning (PPE) som handskar, skyddsglasögon och labbrockar. Säkerställ dessutom korrekt ventilation och inneslutning av flyktiga ämnen.
  2. Juridiska och etiska överväganden: Det är viktigt att påminna tittarna om de juridiska konsekvenserna och det etiska ansvar som är förknippat med syntes av kontrollerade ämnen. Uppmuntra ansvarsfullt beteende och efterlevnad av lokala lagar och förordningar.
  3. Miljöpåverkan: Lyft fram vikten av korrekt avfallshantering och minimering av miljöpåverkan. Uppmuntra tittarna att kassera kemikalier och biprodukter på ett ansvarsfullt sätt och att undvika skador på miljön.
  4. Kvalitetskontroll: Inkludera vägledning om kvalitetskontrollåtgärder för att säkerställa slutproduktens renhet och säkerhet. Detta kan innebära testning för föroreningar, verifiering av föreningarnas identitet och efterlevnad av standardiserade förfaranden.
  5. Gemenskapens riktlinjer: Påminn tittarna om att följa riktlinjerna för gemenskapen och forumreglerna, särskilt när känsliga ämnen som läkemedelssyntes och distribution diskuteras. Uppmuntra en respektfull och konstruktiv dialog inom communityn.
När det gäller en tweet eller ett tips kan du föreslå ett säkerhetstips som till exempel: "Utför alltid kemiska reaktioner i ett välventilerat område och använd lämplig skyddsutrustning för att minimera exponeringen för skadliga ämnen. Säkerheten först! #ChemistrySafety #LabSafety"

Sammantaget är din insats för att bidra till forumet och tillhandahålla informativt innehåll berömvärd. Se bara till att prioritera säkerhet, laglighet och etiska överväganden i dina videor och diskussioner.

Lycka till!
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
280
Reaction score
82
Points
28
du har många misstag i den här processen
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
42
Points
18
Deals
1
Vilka är ?
 
View previous replies…

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
280
Reaction score
82
Points
28
Det blir mycket enklare för oss att göra samma sak som på video
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Du har fortfarande inte svarat på vilka misstag du pratar om.
 
  • Like
Reactions: $!$

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
280
Reaction score
82
Points
28
mängd lösningsmedel reaktionstid mängder vid rening av den fria basen för hög temperatur för lång tid mellan reaktioner Pale kristallisation. Videon finns där för att du ska kunna använda den
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
280
Reaction score
82
Points
28
efter 8 timmar kommer kristallen inte att bildas, den kommer fortfarande att vara mjuk med en stor mängd vatten, även efter sköljning med aceton kommer mycket pulver att finnas kvar i acetonen och själva torkningen kommer att ta evigt. Metanol är det bästa för kristallisering, men var försiktig, det är giftigt
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
han gör pulver inte kristaller
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Om du talar om fas 4 görs det i enlighet med Exeprts vägledning. Det är så de sa till mig att göra det här och det är på samma sätt som jag delade med @freedum, han använder bara mer natriumbikarbonatlösning för 1: a tvätt
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
280
Reaction score
82
Points
28
så här ser kristall ut från vatten.
Titta på videon på nmp du gjorde 20min
på dcm behöver du värme 2h nej 4h skaka eller blanda haha
På vattenkristall ser ut som skit
 

Attachments

  • dLPBQA8c4x.jpg
    dLPBQA8c4x.jpg
    5.9 MB · Views: 240

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Jag tror att du kanske har svårt att förstå engelska.

Enligt dig: "du har mycket misstag i denna process"

Du har fortfarande inte pekat på några misstag.
 

freedum

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
61
Reaction score
42
Points
18
Deals
1
Vilka kristaller, kompis. Jag gör pulver. Och jag är mer än villig att lära mig men du säger inte något annat än kritik. Det får mig att tro att du är ett troll.

Berlin har täckt det mesta här så jag ska bara trycka på rapportknappen.
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Slutligen använde du en översättare. Olika vägar är inte lika med misstag. Naturligtvis är jag inte professionell kemist, det är därför jag lagar mat enligt BB-experters recept. Vi gjorde några prover först, sedan gjorde vi korrigeringar och håller oss bara till det. Om du är mer erfaren och har mer kunskap än dem kan jag bara vara avundsjuk och föreslå att du skapar ditt eget forum för riktiga proffs, inte för sådana amatörer.

Återigen pratar du en massa saker om olika metoder som inte är relaterade till ämnet. Olika vägar är inte lika med misstag.
Eftersom metanol ger bra resultat betyder det att dessa metoder "har mycket misstag i denna process"?

"Syntesen av metkatinon är densamma som 4-metylenmetkatinon, bara vi använder 2b1p och inte 2b4m" Vad är poängen med att prata om det? Jag tycker att du borde sluta använda dessa innan du får tillgång till internet. Du pratar bara mycket men delar inte något värde.

Alla dessa har förmodligen också många fel eftersom - "Samma kristallisering kan göras på samma sätt som meth eftersom 4mmc också är en hydroklorid, dvs. 1 g 4mmc per 0,8 ml metylalkohol, det är vad meth gör"
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
280
Reaction score
82
Points
28
Nej, jag är inte den expert som jag gjorde den fjärde dagen av syntesen för att förstå metoden.
Jag pratar bara om alla steg du har i metod 4 för videon. Jag vet inte vem som också använder DCM, det kräver mycket arbete.
Etylacetat nmp dmso thf fungerar mycket snabbt och enkelt, ingen uppvärmning krävs
Toulen 2h 60 ° C blandningsvärme
Dcm 2h 40°C blandningsvärme
Använd inte bensen, det är giftigt
nmp/dmso/thf 20 min blandning
etylacetat 30 min blandning
du behöver inte använda aceton, du kan använda syra och få ph4 och värme för att förlora allt lösningsmedel
eller använda torr-is i 30 minuter

IPA är inte bra för kristallisering, bara aceton + vatten och du behöver inte använda en färdig lösning med 1 g 4mmc per 4 ml lösning, du kan använda 1,5 ml vid minst 25 ° C
 

Attachments

  • dCIaxK8QN0.jpg
    dCIaxK8QN0.jpg
    5.9 MB · Views: 233

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
IPA
 

Attachments

  • Cd1hwIlPEu.jpg
    Cd1hwIlPEu.jpg
    4 MB · Views: 77

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
122
Reaction score
50
Points
28
Jag är inget proffs, men så vitt jag kan se kan du flytta filtreringen från steg 7 till att sitta mellan 5 och 6. eftersom du måste erhålla och filtrera fällningen innan du kan göra "kvalitetskontrollen".
 
Top