Question Påföljder för import av prekursorer?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Hej vet någon påföljden i Tyskland för import av bmk 5449-12-7?

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Det borde inte vara olagligt så länge jag vet att det är lagligt i Kina. Och även om det är olagligt borde du kunna ta dig ur det lätt. Så länge man har gjort bort sig ordentligt. Varför frågar du?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Ja, jag frågar eftersom bmk 5449-12-7 nu är listad. Ett trevligt alternativ.

101-39-3 kan omvandlas ganska bra (teoretiskt) till P2P med oxon, h2so4

Jag vill testa det, men jag vill inte gå över tull om det kan undvikas.

Speedfac

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
2
Är du säker på att det är 5449-12-7 dess listade, min information är annorlunda, jag nu att endast PMK-etylglycidater är förbjudna.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Om så tyvärr inte är fallet måste du vara uppmärksam på det finstilta, tyvärr på tyska.

Attachments

• q0Lek3ZIWc.jpg
    q0Lek3ZIWc.jpg
    2.3 MB · Views: 21

Speedfac

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
2
Jag talar och läser perfekt Deutsch, det finns skrivning av BMK glycidate och gömde CAS-nummer men i de små bokstäverna ner talas det också från BMK Glycidic acid om det är så då är det verkligen förbjudet. Det är ett stort problem om det kanske är kineserna har en ny produkt för p2p. Straffet i mitt land för prekursorer är 3-12 års fängelse, jag vet inte hur mycket som finns i Tyskland men var säker på att det kommer att vara fängelse.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Ok tack låter som en hög straffavgift, men bra om många människor känner till det enligt min mening är det mycket svårt att alltid vara uppdaterad.

En förmodligen bra metod är alfa-metylcinnamaldehyd, som för närvarande är lagligt tillgänglig, allmänt läst men ännu inte testad.

skanderbeg

Buying through escrow
New seller
Language
🇬🇧
Reaction score
38
Jag kom i kontakt med min kinesiska leverantör. Hon sa att de har lite PMK kvar i sitt lager och väntar på nya BMK-leveranser men att hon misstänker att PMK kommer att torka ut eftersom de inte har några kommande PMK-leveranser :((( ... Men det kinesiska folket är hala ormar de kommer att hitta ett nytt sätt och produkt och annonsera inom 2-3 månader max.