Question en gryta gas av

cnasty1988

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Jag är ganska ny till faktisk hand på att jag har gjort forskning i flera år, det här är min 3: e reaktion och när jag skapade min gas för att separera meth från lösningsmedlet fanns det en brun olja vid botom jag separerade men kan inte få den att kristallisera kan någon hjälpa

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Reaction score
40
Jag vet inte vilken typ av lösningsmedel du använder och vet därför inte om det är tyngre eller lättare än vatten, men det låter för mig som om det finns en god chans att du har förorenat ditt lösningsmedel med fukt från din gasflaska! Speciellt när du använder murriatsyra och aluminiumfolie för att generera din vätesulfidgas produceras också mycket värme. Detta värmer snabbt upp syralösningen i din gasflaska vilket gör att den färdas upp i slangen med gasen i form av ånga. Så fort denna fukt träffar lösningsmedlet absorberar den all metamfetamin som redan fällts ut. DET FÅR ALDRIG FINNAS NÅGOT I BOTTEN AV LÖSNINGSMEDLET VID GASNING, VARKEN FÖRE ELLER EFTER!!! Du kan hjälpa till att säkerställa att inga vattendroppar av misstag kommer med lösningsmedlet när du separerar genom att hälla lösningsmedlet genom en stapel med flera kaffefilter. När du sedan har kontrollerat att det inte finns några droppar som flyter ovanpå eller under lösningsmedlet är du beredd att gasa. Ett sätt att försäkra sig om att ingen fukt kommer upp i slangen är att 1. Använda svavelsyra och bergsalt för att generera din gas, eftersom reaktionen inte är lika extrem och producerar mycket mindre värme, eller om du använder murriatsyra (saltsyra) och aluminiumfolie kan du fylla en stor bred

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Muriatsyra och aluminiumfolie fungerar inte 😑 Al+HCL --->AlCl+2H vätgas, inte väteklorid om aluminiumet inte tog upp kloridjonen skulle det inte bli någon reaktion. Det är förmodligen vatten dock

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Vad använde du för lösningsmedel? Torkade du gasen? Vad gjorde du gasen med? Det var förmodligen vatten, för om man inte torkar gasen innehåller den en del fukt och beroende på lösningsmedlet sjunker den till botten. Du skulle behöva avdunsta det mesta för att få det att kristallisera eftersom meth är mycket lösligt i vatten.

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Hjälp Jag har samma problem.
Sedan jag slutade gasa har pulvret smält igen. Vad ska jag göra? Det ligger nu i kall aceton.

Attachments

• vmHPdCUcOn.jpg
    vmHPdCUcOn.jpg
    1.1 MB · Views: 28
  • gFP5UXbmAd.jpg
    gFP5UXbmAd.jpg
    985.4 KB · Views: 33

abbalabba

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jag undrar vad som är det bästa och mest naturliga torra sättet att generera DRY vätekloridgas annat än svavelhaltig asid på NaCi

Gör kvicksilversalter HCI-gas medan amalgamering är i prossess med aluminium Och hur är det med NaOH + H2O och aluminiumdos som processen relicerar kloridjonen