Question Monometylamin 40% vatten

lucas_cash

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
21
Oke normalt gör jag mdma med följande kemikalier
Pmk-olja
Monometylamin 99
Metanol
NaBH4

Men nu fick jag Monometylamin 40% vatten som ger mig ett fel på, om vattnet kommer att vara ett problem för tillverkningen av freebase mdma. Kan någon hjälpa mig med detta.

Jag tänkte på att röra om pmk-oljan med Monomethylamine 40% vatten i 10 minuter. Och sedan låta det vila tills pmk-oljan sjunker till botten av jerrycan och mono / vatten kommer att stanna ovanför

Än ta ut mono / vatten och lämna pmk-oljan så att jag kan lägga till metanol till den och fortsätta att lägga till NaBH4.
Kommer detta att vara ett bra sätt att ta bort vattnet, eller måste jag lämna allt i det.

Är det någon som vet om vattnet kommer att vara ett problem för hela processen?

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Vatten kommer att vara ett problem för iminbildningen... använd metylamin-metanollösning, etanol är också möjligt. Jag kan komma ihåg någon nabh4-syntes med metylaminvattenlösning för länge sedan (tiden för "bikupan") men från vad jag minns var de alla låga på avkastning (20-35%) Detta är allt från vad jag minns från länge sedan ... jag försökte aldrig det själv, också för att jag alltid hade en leverantör för monometylamingas och senare för den redan gjorda lösningen i metanol ...

lucas_cash

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
21
Jag använder alltid monometylamingas
Men den här gången fick jag monometylaminet blandat med vatten.

Så du säger att det är bäst att inte använda det?

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Jag säger: gör ett försök i liten skala och rapportera resultaten till oss.
Om du inte kan.... Använd det inte... 😅

lucas_cash

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
21
Jag ska försöka... Jag ska försöka med min metod också. Ta bara ut det efter omrörning och fortsätt sedan med metanol
Jag har inte tid att beställa monometylamin gas längre vilket suger.

Kommer att rapportera tillbaka med resultat

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Jag läste i gammalt material som jag fortfarande har, och någon rapporterade 56% med metylaminvattenlösning. Så snälla bevisa mig fel, jag hoppas att det kommer att fungera med bättre avkastning !!!. Det kommer att göra allt så mycket enklare. Beställ bara metylamin hcl och gör din egen metylamin aqua-lösning 40%, istället för att beställa dessa 200L fat.

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Den metod jag skulle tänka på skulle vara:
Blanda din mdp2p med metanol, tillsätt din metylaminvattenlösning, tillsätt nu din nabh4 under kraftig omrörning,

tillsätt lite extra vatten, separera. Koka bort den lilla bit vatten och metanol som finns kvar i din mdma-bas (så småningom destillera din bas, jag gjorde aldrig det, men vissa människor gör det. Tillsätt din aceton och kristallisera med hcl

lucas_cash

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
21
Ja, det här är den metod som jag typ pratade om. Men istället för att börja med Mdp2p och metanol
Jag tänkte börja med mdp2p och Mono/vattenlösning först.

separera mdp2p från mono / vattenlösningen.
Än att lägga metanolen till mdp2p
än att fortsätta processen på det sätt du beskrev den.

Kommer att börja på det snart kommer jag att lägga till några bilder och resultat här uppe.

Kommer att prova både ditt och mitt sätt. Låt oss se vad som kommer att hända och hur mycket avkastning jag får ut av det.

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Varför jag tror att den procedur du skrev inte kommer att fungera: metylamin löser sig bättre i vatten än i metanol.

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Jag hittade en gammal procedur med mono/vatten

Borhydridreduktion (NaBH4) utfördes enligt följande: vattenlösning (40%) av metylamin (2 ml) tillsattes till en kall blandning av MDP-2-P (1,51 g) i MeOH (5 ml). Blandningen kyldes till -20°C och därefter tillsattes NaBH4 (30 mg) långsamt. Efter upplösning av reduktionsmedlet lämnades reaktionsblandningen vid -20°C i två timmar. Tillsatsen av NaBH4 upprepades tre gånger, i portioner om 30, 30 och 40 mg, och reaktionsblandningen lämnades vid -20°C i 24 timmar. Metanol indunstades, 10% HCl (10 ml) tillsattes till en rest, och lösningen tvättades med CH2Cl2 (3 ml x 8 ml). Den organiska lösningen extraherades med 10% HCl, kombinerade vattenhaltiga skikt alkaliserades med 25% NaOH (~10 ml) och extraherades med CH2Cl2 (3 ml x 10 ml). Kombinerade extrakt torkades över MgSO4, indunstades, en rest löstes i Et2O (18 ml) och torr HCl passerade genom lösningen. Utfällningen av MDMA HCl filtrerades bort, torkades och homogeniserades före analys.