Question Syntes/produktion av maxstorlek för en person?

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Reaction score
10
Jag undrar hur stort ens labb kan vara och vilka mängder det kan hantera, viktmässigt, med bara en person. Amfetaminer specifikt

Det finns den gamla, lättfunna onlinesidan om storskalig metamfetamintillverkning som verkade hantera några kilo åt gången.

Jag undrar hur stor man kan bli utan motordriven utrustning som gaffeltruckar och reaktorer av glas eller stål.

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3
Hej,

Herregud, var kommer alla dessa människor ifrån?

Har du någon arbetslivserfarenhet?

Dina frågor beror på vilken person som utför uppgiften.

En person kan bara hantera 100g en annan 2kg.

Börja bara läsa och försök och ta reda på det.

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Reaction score
10
Jag menar, det varierar naturligtvis beroende på erfarenhet, kunskap osv. Men vid en viss punkt kommer det att finnas fysiska begränsningar som antingen kräver fler människor eller motoriserad utrustning.

För att kanske vara mer kortfattad, förutsatt att man är en genomsnittlig kemist, vad är en allmän maxstorlek som man kan hantera i en syntes? Enligt mina efterforskningar verkar det vara några kilo.

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Reaction score
166
Allt beror naturligtvis på kunskap, syntesmetod och prekursorer. På en dag kan man tillverka både 100 g och 100 kg.
Därför måste du vara specifik när det gäller ... vilken typ av lokaler du har och vilken budget du har för att investera i prekursorer och utrustning.

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3
Jag ska låta tvivlet komma dig till godo i det här fallet.

Jag själv är till exempel inte kemist. Men mitt dagliga arbete kräver att jag är mycket organiserad, självförtroende och högutbildad.

Med min nuvarande installation kan jag producera 1,5 kg varje dag.

Om jag skulle investera i ett större laboratorium med mer utrustning utan att räkna med en kemisk reaktor skulle jag kunna producera 5 kg vardera.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Bokstavliga ton om du har utrymme för en flervåningsreaktor på 2-4 ton. Du måste dock vara i form, det kommer att vara mycket upp och ner trappor ensam.