Looking for a vendor Letar du efter saltsyra 35%-37% leverantör

leopard12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
3
Som titeln säger letar jag efter en leverantör av 35-37% saltsyra. Tack på förhand för hjälpen

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
gå bara till en butik och köp HCl de säljer 30% för rengöring och sedan bara destillera det om du behöver det rl rent men mestadels järnförorening är inte för stor av en issiue och i allmänhet behöver du inte det fuming 30% bör fungera lika bra du behöver bara beräkna i skillnaden men det aint för svårt.
hårdvaruaffären är din bästa vän och mest pålitliga suplier.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Man kan inte destillera saltsyra.............

View previous replies…

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
... u ofc kan någonsin hört talas om en azeotrope? sprid inte falska om information om du inte har någon aning alls om kemi.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
En azeotrop eller en blandning med konstant värmepunkt är en blandning av två eller flera komponenter i flytande tillstånd vars proportioner inte kan ändras eller förändras genom enkel destillation. Detta beror på att när en azeotrop kokas har ångan samma proportioner av beståndsdelar som den okokta blandningen.

Vänligen förklara nu hur du vill göra det utan total hjärnsläpp. Du sa destillation så låt oss gå förklara hur du vill göra det genom destillation.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
min poäng var bara att du kan ta bort föroreningar som järnskit genom att destillera det, jag vet inte vad din issiue är.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Man kan inte destillera saltsyra.............

View previous replies…

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
NCPwVKqW0l

Vad är det här då? Jag känner lukten av en azeotrope 🤔

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
eller om du vill ha summa bevis gör mig en tjänst bara prova det

leefork340

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
i azeotropiska blandningar är blandningens kokpunkt annorlunda än för de enskilda komponenterna, när du försöker destillera en HCL / vattenblandning är ångan som bildas verkligen en annan sammansättning, så vid små mängder kan du verkligen destillera HCL i viss utsträckning, men ju mer du försöker koncentrera den, blir ångans sammansättning tillräckligt nära vätskans för att bilda en Azeotrop, vid denna tidpunkt kommer helt enkelt uppvärmning av lösningen inte att orsaka någon ytterligare separation, även om du uppfyller den till synes nödvändiga värmen för att göra det, Detta beror på att ångan bibehåller samma sammansättning som vätskan, om du skulle kringgå detta skulle du behöva en ytterligare förening (en entrainer) som kan modifiera ångfasens sammansättning, vilket möjliggör ytterligare separation genom att "Bryta" azeotropen. För en HCL/Water-blandning kanske du kan uppnå detta med alkoholer eller organiska lösningsmedel som Toluene.

Allt detta är att säga, hitta bara en bra källa för högre koncentrationer eftersom det förmodligen inte kommer att vara kostnadseffektivt att göra det ensam i liten skala.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
lol Jag älskar några av argumenten här (så länge jag inte är den person som kallas en idiot) varit där, gjort det! Ha jk.
Jag ska erkänna att jag fram till nyligen inte visste att man bara kan komma upp till en viss %-koncentration med HCL.
Jag kände till azeotroper från alkohol men insåg inte att koncentrationen var så låg med HCL (jag är säker på att en kropp i en tunna av grejerna inte skulle hålla med om den bedömningen!) så jag insåg inte att jag faktiskt hade 5 liter conc. HCl-syra.
Måste leva för att lära sig! Jag har faktiskt bara använt 10%-grejerna hittills tbf.
Det var förvånansvärt svårt att få tag på i det här landet via bara webbplatser tbf.
Nu kämpar jag med cyklohexylamin eller n-butylamin. Det finns ALLTID något - även när jag gör en RXN planerar jag som två RXN framåt eftersom jag nu är medveten om hur lång tid skit tar att samla!

leefork340

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
Jag tror inte att OP verkligen inser HCL: s egenskaper, eftersom HCL bara är en koncentrerad vätska på cirka 35%, vid högre koncentrationer kommer den bara att bubbla ut i luften eftersom HCL är en gas i sin rena form, detta bidrar till dess skitdestillationskvaliteter, dessutom har HCL en hög bindning till vatten, så enkel destillation förbi cirka 20% HCL och 80% vatten görs omöjlig eftersom det är den sammansättning som vanligtvis bildar en Azeotrope för den blandningen, åtminstone utan närvaro av en entrainer, men det är också viktigt att notera att beroende på entrainer kan du behöva göra ytterligare separation för att ta bort lösningsmedlen.

leefork340

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
För att inte tala om att frakt av HCL i den typen av koncentration har tunga lagkrav, om du skulle skicka det inrikes utan ordentligt pappersarbete kan du riskera att allvarligt skada postarbetare, vilket jag tvivlar på att någon här stöder, I vissa länder kan det till och med vara tillräckligt för att köpa dig en terrorismavgift.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
ABSOLUT! Det var ett privat rederi och en 5 liters behållare med "poolrengöringsmedel", så de visste exakt vad det var - jag har uppenbarligen en badtunna som jag rengör åt min mamma DUH!
Haha det är ganska praktiskt att jag köpte 5L av det för när jag använder det, vilket inte borde vara för långt borta nu - antingen det eller den azeotropiska svavelsyran men det är en helt annan historia eftersom det kommer att vara för saltningsändamål (vid vilken styrka som helst som behövs - jag har lärt mig om volumetriska kolvar. Ganska intressant.)
Jag betalade dyrt för frakten för att vara rättvis ... £ 50 som jag minns ...
Åh och haha jag köpte 25 g NaBH4 från APC Pure (stort företag, inte en diss på dem alls) och betalade som £ 30 eller kanske till och med £ 50 för leveransen när produkten var som £ 12 haha
😛 dumt men wotcha ska göra! När du behöver det behöver du det - vänta, behöver jag det?! Haha ja, NaBH4 gjorde jag, jag har använt den. Var bra nu behöver och väntar på en vakuumkammare + pump

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Jag kan vara undantaget med detta eftersom jag bara får droppar och draperier av pengar då och då så jag vet inte. Jag är säker på att om du vill faktiskt sälja och investera är det en annan historia - jag är en personlig användning / kognitiv frihetskille.
Har varit i fängelse för att ha handlat. Vill inte bli involverad igen så fick jag till kemi! Haha