Question Plats för labb

kpach

Don't buy from me
Resident
Reaction score
37
Hej BB!

Jag har fastnat i en loop när jag har samlat in kunskap om området, och den här tanken har funnits i mitt huvud sedan början.

Var kan jag placera mitt labb? Jag har stor paranoia som leder mig till att ha en bra opsec men i det här fallet har det varit en överdrift för mig, någon ledtråd?

Min första idé var att skapa en liten off-grid bunker för att kunna baka med sinnesfrid men markpriser och allt det där lagliga skiten bakom är en huvudvärk.

Med kärlek, kpach!

Solution
For most people the best place to have a lab is don't have one. Use non specific equipment when you can and use the specific equipment and then put it away in the back of the closet or somewhere hard for snoops t get to. Make it something mundane. 20l reactor? Nah that's an old water heater the trash man wouldn't take, says so right on the box. That old deep freezer with a padlock in the garage? I put a lock on it so no kids would climb into it, it hasn't worked in years, hell I lost the key years ago

darkwing

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Det bästa stället att gömma sig på är i ett flygplan, enligt min mening. Så länge du inte låter paranoian ta överhanden och du lyckas hålla huvudet kallt. Ingen kommer någonsin att leta efter något utöver det vanliga på en vanlig plats. Se bara till att du täcker upp dina spår och inte orsakar några besvär för det omgivande området. Jag har en intressant bok tillägnad hela detta ämne. DM mig om du vill ha den!
G0NBwP6qxl

kpach

Don't buy from me
Resident
Reaction score
37
Jag ser att det är som Grayman-konceptet, tack för din input! Jag skickar en dm till dig direkt.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,107
Deals
1
För de flesta är det bästa sättet att ha ett labb att inte ha något. Använd icke-specifik utrustning när du kan och använd den specifika utrustningen och lägg sedan bort den längst bak i garderoben eller någonstans där det är svårt för snokare att komma åt. Gör det till något vardagligt. 20 liters reaktor? Nej, det är en gammal varmvattenberedare som sopgubben inte skulle ta, det står direkt på lådan. Den gamla djupfrysen med hänglås i garaget? Jag satte ett lås på den så att inga barn skulle klättra in i den, det har inte fungerat på flera år, fan jag tappade bort nyckeln för flera år sedan

kpach

Don't buy from me
Resident
Reaction score
37
Att fördunkla de verktyg som jag skulle använda för att få det att verka normalt, jag gillar verkligen den idén! Tack så mycket, min vän!

Solution

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
165
Jag håller med Frit till sista ordet. Det här är inte den typ av angrepp som man vill bjuda in till och försöka avleda. Det bästa fallet i det här scenariot är när de försöker ta tag i något, var ett spöke. Försök att improvisera och dölja allt som hushållsartiklar. Bränn allt engångsbruk som du kan. Försök att hålla specifika saker så långt borta som möjligt, åtminstone demontera, separera det väl ifrån varandra och göm dig efter bästa förmåga och försök att ha en plausibel ursäkt. Allt som förvaras runt omkring bör inte vara olagligt och definitivt inte för misstänkt, och allt som kan användas tillsammans måste vara i en mycket låg koncentration, till exempel, ha inte ett lösningsmedelsskåp i ditt skjul för bekvämlighetens skull, bevarat av lättja. Förvara inte allt du behöver för en shake n bake i din garderob. Självklara saker, men tänk inte för mycket på det heller. Göm dig i vanlig syn är rätt väg att gå. Försök att skala upp och laga mindre om det är möjligt.

kpach

Don't buy from me
Resident
Reaction score
37
Jag är oerhört tacksam för den input som du och personerna ovan gav mig, idén om mitt labb är mindre dimmig nu! Jag uppskattar det mycket.