Question Är den här webbplatsen äkta?

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Reaction score
160
Jag har aldrig beställt från den här leverantören själv men vid första anblicken ser de ganska anständiga ut. De är från Polen, vilket inte förvånar mig. Och de flaskor som de använder har jag sett dem tidigare. Det är de polska standardreagensflaskorna såväl som de europeiska ISO-reagensflaskorna för ACS-kemikalier. Företaget har skapats för flera år sedan och verkar inte dölja sina kontakt- eller företagsuppgifter alls. Jag skulle tro att det är legitimt.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
De är en 100% legitim verksamhet och ingen bakdörrskit :D Vad jag gillar med dem är att de erbjuder upphämtningsalternativ och inte ställer för många frågor!

De sålde till och med sitt företag för 2 månader sedan till en annan polsk investerare och arbetar nu med en internationalisering, eller åtminstone för att öppna upp för de europeiska länderna mer.

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Reaction score
160
Det är trevligt att se dem expandera. Även om jag hoppas att företaget fortsätter att vara baserat i Polen eftersom de har ganska slappa lagar om kemikalier.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Jag vet också att det är legitimt men hörde att de inte svarar på e-postmeddelanden lika lätt

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Försök att få en personlig kontakt med en av deras anställda.
Jag chattar med en enda person från det här företaget och har aldrig haft problem med att nå dem, inte heller när det var brådskande och måste gå snabbt

View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Min lärling skällde ut mig igår för att jag hade sönder en sep-tratt. Jag kanske måste beställa en ny.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Ahhh det suger man! Jag bröt precis en 20L 3 Neck RBF förra veckan, jag vet känslan

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Det var verkligen tråkigt att höra

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Ja mannen det var en bummer men det händer ... Det hände när jag rengjorde det :/ Lyckligtvis hade jag en annan på lager

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Tur för dig ... om det är en bruten nacke kan jag försöka svetsa tillbaka den glasblåsning är en hobby som jag är säker på att jag har, men en lämplig syrgasbrännare är vad jag saknar och naturligtvis rör och stoppkorkar och kopplingar. Jag fick inte ens prova min 10L 3n rbf ... Jag undrar fortfarande vad som är den bästa improviserade toppomröraren jag tror att jag kan gå för en köksblandare eftersom den har flera hastighetssteg och den förblir påslagen.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Ja, jag hade en otrolig tur som fick en till.

Tyvärr dök hela upp i mitten av kolvens botten så jag antar att det inte fanns något jag kunde göra, eller hur? :D :D

Mhmmm, jag har sett elektroniska skruvmejslar användas för något liknande, men jag undrar varför man inte köper en toppomrörare direkt?
Kolla in Vevor, de erbjuder mycket billiga. Om du vill ha en för endast kemiska ändamål (Vevor är avsedd för skönhetsindustrin), kolla in sklep-chemland

RaraOppapapOma

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
10
Som ett offer för Vevors dåliga labbutrustning kan jag inte betona detta tillräckligt, köp inte från dem, deras skit är skräp!
Nyligen köpte jag en vakuumpump, inte bara fungerade den inte fullt ut utan den kom också med olja spilld överallt på vakuumpumpen!
Den enda anledningen till att jag köpte från dem är för att jag är en fattig kemi nybörjare.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Jag måste erkänna att jag inte har några problem med den utrustning jag köpte från dem

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Jag har också 32 st kit som är perfekt för början förutom det faktum att de har alla 24 \ 40 beslag därför inkompatibla med andra standarder (29 \ 32; 14 \ 23; etc), jag köpte två uppsättningar stativ som tillsammans med glasvaran är ganska bra för sitt pris, min vakuumpump behöver oljebyte. Jag ser fram emot att få några adaptrar från 24\40 till 29\32.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Hmm jag har inga problem med deras utrustning...

Jag tror att det är något att förvänta sig när man tittar på deras prisklass ... det verkar rimligt för mig att en 1.500EUR rotovap inte fungerar lika bra som en 15.000EUR en

toastpaws

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Jag kan också föreslå laboratoriumdiscounter.nl det finns 7% rabatter från YouTubers som thylabs

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Jag vet det, tack! men det kanske finns andra som inte vet det...