Question Jag behöver hjälp med syntes av metamfetamin

zxcuseless

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Så jag satt och funderade och bestämde mig. Är det möjligt att använda fenylalanin (c9h11no2) för syntes av meth, jag försökte hitta information på Internet, jag hittade inte hur man ersätter nitroxylgruppen med ch3, samtidigt som man tar bort Oxygruppen och hydroxylgruppen och ersätter dem med en nitroxylgrupp ???

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Jag känner inte till någon syntesmetod och har inte hittat någon information om framgång. Jag skulle vilja läsa om det här sättet också =)

zxcuseless

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Nej((( jag tänker på det varje gång, sökinfo för syntes(jag vet inte, hur och hur man ersätter NH2 (ersätter den med C H3) och karboxylgruppen (ersätter den med NH2)

zxcuseless

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Jag fick reda på att i människokroppen metaboliseras l-fenylalanin till fenyletylamin genom dekarboxylering, men hur? Vilken syra / keton / amin för att avkarbolisera den, jag vet inte

xile

Don't buy from me
Resident
Reaction score
54
Jag har ingen aning, men jag dekarboxylerar gräs för olja med rökvärme. Vet inte om det fungerar för ditt problem. 🤷‍♂️

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Jag vet inte exakt. Jag är nästan säker på att du inte kan upprepa detta in vitro. Hur som helst, du kan lära dig detta via webbsurfing och dela med dig av resultaten till oss.

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
60
Tionylklorid + d-fenylalaninol (kostar cirka 300/500 euro på Alibaba) om reagerar för våldsamt tillsätt kall tionylklorid eller använd DMF som lösningsmedel (DSMO bör också fungera).

Om man bara använder tionylklorid som reaktant och lösningsmedel samtidigt skulle det vara perfekt -> låt gasen ut i vatten med bakpulver och / eller lut.
Inga sidoreaktioner bör uppstå.

Denna d-fenylalaninol kommer att bibehålla stereoselektivitet eftersom hydroxylgruppen inte är i det kirala centrumet.

Denna d-fenylalaninolklorid är troligen flytande vid rumstemperatur, men om den inte är det är det troligen när du försöker koka / vakuumdestillera tionylkloriden av.

Om du ser vad klor-efedrin gör med Emde-reaktionen och platina med väte (för att aktivera katalysatorn) bör det avhydrogenera (ironin) NH2-gruppen till NH. Eftersom NH är instabilt bör du ha metanol och metylamin som lösningsmedel närvarande (använd inte metylamin på vatten, det är mer sannolikt att hydrolysera).

Du kanske vill värma den till 90 grader med ett tryck på 5 bar.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
281
Att göra d-meth från fenylalanin ser så tilltalande ut, men det är i själva verket en röra med låg avkastning som behöver otäcka och farliga kemikalier. Det är en död slagen häst, Reppe-reaktionen, slösa inte tid eller pengar på den.

Jordan Belfort

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
60
Jag förstår, men om jag talar om d-fenylalaninol betyder det att jag har en reaktion mindre än med d-fenylalanin.

Också för att det uppenbarligen är en SN2-reaktion behöver jag inte skydda gruppen.

Om Pd / C med högre temperaturer inte kan dehydrogenera måste jag göra en formamidkok men förutom det är det faktiskt en möjlig reaktion.

Annars kan jag prova det här papperet.
En effektiv väg till alkylklorider från alkoholer med hjälp av komplexet TCT/DM

Även om det är otäcka kemikalier som tiionylklorid, om jag skulle köra det på glas skulle det inte kräva att jag smälter B, separerar och vad som helst. Tionylkloriden kan återvinnas
genom vakuumdestillation så att hålla allt så stängt som möjligt med ett plasmafilter borde det inte vara så illa. Jag antar att tionylklorid är en kombination av HCL och svavelsyra.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
281
Om du försöker dig på detta kommer du att bli mycket olycklig, oavsett om du börjar med alanin eller alanol.

Jag varnade alla, min plikt är fullgjord, jag har varken tid eller nerver att diskutera hopplösa synthar.