Question Hur man renar 4-MMC

Neozion420

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
1
Jag vill göra 4-mmc men jag vill att det ska vara så rent som möjligt så när jag gör min 4-MMC som säkert kommer att ha föroreningar hur skulle jag gå till rening och eller omkristallisering av det. Jag skulle inte vilja ta eller sälja något som inte är av högsta kvalitet bara för att vara säker. Tack så mycket.

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
46
Det finns artiklar om det, du bör börja med att läsa dem och diskussionen under.

DragonLabz

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇳🇱
Reaction score
58
Deals
131
Tvätta den med aceton och omkristallisera :)

dnBQByvHb8Zkawbjpx

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
46
Vilken skulle vara den mest effektiva tekniken för att göra det? Jag har sett videor där aceton hälls över pulver/kristaller på Buchner-filter och omedelbart filtreras bort. Jag har också sett någon i en diskussion föreslå att man rör om 4-MMC-pulver med aceton i en burk / bägare för att bättre lösa upp föroreningar före filtreringen. Skulle skakning av pulvret med aceton i en sluten burk vara det bästa sättet som den mest aggressiva formen av omrörning?

View previous replies…

DragonLabz

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇳🇱
Reaction score
58
Deals
131
Kontakta oss så hjälper vi dig!

Neozion420

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
1
I Buchnerfiltret ska jag hälla i aceton och röra runt det för att hjälpa till att lösa upp föroreningar före varje vakuum? Bör acetonen också vara kall om så hur kall frys eller kylskåp kall? Tack så mycket

Neozion420

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Reaction score
1
Jag planerar också att göra en omkristallisering efter allt detta bara för att få en så ren produkt som möjligt, men jag vill få bort de flesta föroreningar innan detta bara för att vara säker.

cannedgoods77

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
4

everything os here

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
87
Deals
11
Everything depends on situation.
Most important thing is a plan for synthesis, correct reagents and solvents will make your syntheis successfull if you do it carefully and decent.
Smooth and planned work will always lead to good output. If some mistake happens it should be instantly taken action to get back to course as close as it can.
Usually you can not fix such impurity. To get rid of shit you need to add another shit :)
Most important is to have clean product for crystalisation so it will show its potential after performing this procedure :)

Attachments

• hX2wiZRuqj.png
    hX2wiZRuqj.png
    349.4 KB · Views: 7