Question Hur man extraherar LSA från HBWR

Octopusssss

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jul 20, 2022
Messages
31
Reaction score
13
Points
8
Hej

Kan någon hjälpa till med någon användbar uppskrivning - jag vill extrahera LSA från HBWR-frön. Jag behöver hjälp med storskalig extraktion från minst 5 kilo frön. Kan jag hitta det någonstans? Det bästa kommer att vara med bilder. Jag slår vad om att storskalig extraktion kommer att vara annorlunda än småskalig. Innan jag försöker detta:

http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/theoretical-synthesis-of-lsd-from-hbwr-seeds.4652/#post-27071

Det fungerar bara inte - efter filtrering har jag brunt pulver på filter inte cristaline LSA.

Jag behöver någon hjälp snälla
 

archae

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 25, 2022
Messages
77
Reaction score
65
Points
18

Octopusssss

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jul 20, 2022
Messages
31
Reaction score
13
Points
8
Jag försöker denna extraktion. Med Morning glories - 100 gram och jag slutar med brunt pulver - inte mycket. Kanske kommer detta att fungera med HBWR men jag behöver något tänka för större skala - minst 1 kilo på en gång. Är denna uppskrivning skalbar? På BB-forum kan jag inte hitta mycket om storskalig HBWR-extraktion med LSA-hydrolysis. Skrivningarna på internet är gjorda för att producera flytande LSA för konsumtion, inte för storskalig extraktion för att erhålla kristallin LSA för vidare bearbetning.

Internet är fullt av LSA-extraktioner men det är inte vad jag vill ha - jag vill ha LSA i kristallform som är stabil och kan användas för att producera LSD.
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
143
Points
43
Att producera L .s. d börjar från ergotamintartrat, du har syntesen i detta forum, ergotamin är det bästa sättet att skapa lsd, mer LÄTT OCH SNABBT
 

archae

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 25, 2022
Messages
77
Reaction score
65
Points
18
Jag tror att för att få rena kristaller måste man göra en kolonnkristallografi. Tyvärr finns det ingen lättfattlig teknik för detta, utan du måste läsa om det i vetenskapliga artiklar.
 

Octopusssss

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jul 20, 2022
Messages
31
Reaction score
13
Points
8
Tack för att ni kom. Det här är vad jag var rädd för. Jag kontrollerade Reddit också och det här är sant - kan inte hitta anobydy som har LSA i cistalform, stabil, inte i något surt vatten ... Jag tittade också på gamla papper från 60-talet om ergotalkaloidextraktion (Adam gotlieb - syra) men det är ganska komplicerat och jag hoppades få lite enkel uppskrivning. Tack för info och under min forskning får jag lite information om LSH från morgonhärligheter. Det är intressant - på reddit:

Noll illamående morgon ära LSH Tek baserad på 2022 LSH-studie med 20 bilder och 7 reserapporter, naturlig LSD
 

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Extraktion med alkohol eller DCM
 

Nyarlathotep

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 26, 2023
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Kan du utveckla det? Jag använder Kash's tek men det verkar onödigt komplicerat... Resultaten är ganska bra men idk undrar om det finns en bättre tek
 
View previous replies…

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Använd en soxhletextraktor och som lösningsmedel kan du använda en blandning av etanol och metanol
 

Mynoghra

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 30, 2023
Messages
9
Reaction score
3
Points
1
Du menar att det räcker med att förvandla det till mos och sedan tillsätta etanol? Hur är det med fetter, växtfiber och andra alkaloider?
 

archae

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 25, 2022
Messages
77
Reaction score
65
Points
18
De spammar bara alla nya ämnen som de kan hitta. Att göra det kommer inte att ge dig ett rent extrakt, även om det tekniskt fungerar. Här diskuterade vi teks för att ha kristaller som slutprodukt, ta inte hänsyn till vad han sa ovan (förutom soxhlet, soxhlet är bra)
 

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Vill du extrahera eller isolera ren LSA? Om du vill extrahera är det inget fel med alkoholextraktion.
 

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Jag kan rekommendera den här videon för allmän utvinning
 

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
Eller försök använda syra/bas-metoden eftersom vissa fetter och oljor är olösliga vid förändrat pH-värde
 

archae

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 25, 2022
Messages
77
Reaction score
65
Points
18
Jag är utbildad laboratoriepersonal, jag vet hur man utför en extraktion. Vad jag säger är att du publicerar meddelanden med låg ansträngning som inte är relevanta för ämnet i fråga
 

Mynoghra

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 30, 2023
Messages
9
Reaction score
3
Points
1
Det verkar som om ni båda har riktigt bra poänger! T0lek511 har rätt i den meningen att om vi enbart talar om "extraktion" kan det räcka med en etanolextraktion.

Samtidigt försöker vi få så rent som man kan få LSA vilket kräver både extraktion och isolering, så archae är inte fel.

Tror inte att T0kek511 gjorde inlägg med låg ansträngning eftersom informationen han tillhandahöll var intressant för någon som jag som är nybörjare. Och jag har djup respekt för att ni två faktiskt är proffs.

Jag tycker, och det är min åsikt, att ni var för fientliga mot varandra i sättet att tala! Vi är alla civiliserade kemister (jag, typa hahahaha kan inte jämföra med er), vi är kapabla till civiliserade konversationer :)
 

Mynoghra

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 30, 2023
Messages
9
Reaction score
3
Points
1
När fetter basifieras tenderar de att klumpa ihop sig på grund av förtvålning, eller hur? Eller pratar jag skitsnack nu?
 

Octopusssss

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jul 20, 2022
Messages
31
Reaction score
13
Points
8
I detta dokument från The Vespiary har vi alla typer av testade extraktionsmetoder - inklusive de med kristalliserad LSA och LAA
 

Attachments

  • FZYS4rX0uq.pdf
    5.6 MB · Views: 391
Top