Question Hur blir metylaminhydroklorid till metylamin?

lulysunny

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Hur blir metylaminhydroklorid till metylamin?
Är det säkert? Kommer det att explodera?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Du tillsätter baslösningen långsamt under ett isbad för att den inte ska avdunsta så lätt,

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Det finns inga videor om det någonstans, det finns ingen enkel dokumentation någonstans om detta. Det finns ingen guide eller video om hur man gör en 40-procentig vattenlösning, det saknas alltid ett eller två steg som kan leda till katastrof.

Alltid tvetydig information som "baslösning" som jag har kommit att samla är ett 1:5-förhållande mellan natriumhydroxid och vatten.

Min gissning är att det är en så enkel process inom kemin att det inte behövs någon större förklaring. Men ingen verkar vilja förklara mer. Verkar fiskigt, ordvits avsedd.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
det är helt enkelt bc det är bara freebasing någon borde kunna göra att du inte behöver en guide för det och om du inte kan göra stökiometri då bör du söka efter en annan hobby. förutom vilken katastrof kan hända där ????
Hela den här tråden får mig att krossa huvudet mot en vägg.

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/methylamine-aqueous-solution-question.4657/

På reddit finns det här:
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/gmhpgk
En annan kille säger på samma inlägg:

En annan reddit:
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/xn644i

(Som han inte fick något svar om att sluta bubbla)

Svar:

Så 120 ml vatten + 80 gram metylamin hcl = 200 ml 40% är min förståelse 200/80 = 40% Men det finns mycket avfall och så måste du göra mer än 80 gram. Personligen har jag aldrig gjort det, men det verkar också som om inte många vet.

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
99
Det här är en mycket bra fråga. Min gissning är att 40 % avser saltet, så 40 g metylamin HCl upplöst i tillräckligt med vatten för att den slutliga lösningen ska bli 100 ml? Sedan under syntesvägarna tillsätts alltid koncentrerad NaOH så i reaktionen kommer MeAmine att reagera som freebase. Jag är ingenstans nära en expert och några expertinmatningar skulle uppskattas.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Ja, eller så genererar du in situ om det är bekvämt.

Du behöver inte en video för att berätta för dig att lägga till NaOH sol. tills ingen mer metylamin utvecklas, är det uppenbart för ögat.Det är känt i kemi att syrasalterna av en amin kan omvandlas tillbaka till freebaseform genom tillsats av en bas som en motjon till Cl- SO4-jonen, jag hoppas att de sätt jag sa det är korrekt, men du får kärnan.Lysin och natriumbikarbonat kan också frigöra vissa aminsyrasalter till bas.

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Jag säger bara att det inte finns någon video eller tydlig förklaring av det någonstans, även om det är en så enkel process.

När du säger "uppenbart för ögat" är jag osäker på vad det betyder. För säg att du fyller en kolv med 100 ml och 80 g metylamin hcl-lösning, dropparen med 100 ml och 20 g lutlösning. Sedan en bubbler upp med 120 ml mycket kallt vatten. Du börjar droppa lut i saltlösningen mycket långsamt, det finns inget sätt med ett blotta ögat att du någonsin kommer till 200 ml (absorberar 40%) eller ens vet om du träffar den platsen.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Här, titta på detta, gaser utvecklas, inklusive väte och din freebase amine.när du lägger till aq NaOh sol. din blandning kommer också att reagera något våldsamt först, liksom det faktum att vissa hydroklorid kommer att krascha ut och så småningom lösa upp, hoppas att detta hjälper.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
kompis du inser att reaktionen mellan NaOH och HCl är NaOH + HCl ---> NaCl + H2O så var kommer vätet ifrån?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,109
Deals
1
Wow, ni tänker verkligen vilt här. Du måste verkligen producera gasen och fånga den bubblande genom rent vatten. Sättet du vet när det är 40% är genom att väga vattnet. När en liter vatten väger 1666,6 g har du nu en okänd mängd 40 % CH³NH⅔-lösning i vatten. Vattenvolymen är inte konstant. Den mängd du har är vad du har, men för en liter måste du fånga 12 mol, så gör 13-14