Question glasvaror hjälp

general

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 14, 2023
Messages
40
Solutions
2
Reaction score
18
Points
8
vad skulle vara den bästa gemensamma storleken och avsmalningen att köpa på glas för en person som börjar? kanske en storlek som lätt kan fås för tillägg och prisvärd ... vad alla tänker på detta? tack.
 
Solution
thanku!yes ive seen some kits from laboy as well 32 or 36?piece.there kits, the 3neck only went to 1000ml.i was looking for 2000ml so not sure?buying in pieces is probably more expensive,but kit does have its perks too.think kits were about 180usd,while buying a larger flask seperate is about 130usd.decisions decisions,chem sure is complicated,lol.......ok, im researching adapters still need to learn on that!

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Det mest prisvärda kit jag har sett på senare tid säljs av vevor.com och för 122 euro får du en 32-styckssats som är tillräckligt bra för en start, den enda nackdelen är att lederna är 24 'och normalt använder de flesta laboratorier 29/32 detta är inte så mycket av ett problem eftersom de är kompatibla med varandra för bitarna i satsen, nästa sak du behöver är stativ och klämmor och sedan kanske addapters för att kunna kombinera 24' med 29 'från andra standardglasvaror.
 

general

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 14, 2023
Messages
40
Solutions
2
Reaction score
18
Points
8
tack! ja jag har sett några kit från laboy också 32 eller 36? bit. där kit, 3neck gick bara till 1000 ml. jag letade efter 2000 ml så inte säker? att köpa i bitar är förmodligen dyrare, men kit har också sina förmåner. tror att kit var cirka 180usd, medan att köpa en större kolv separat är cirka 130usd. beslut beslut, kemi är säkert komplicerat, lol.......ok, jag undersöker adaptrar som fortfarande behöver lära sig om det!
 
Solution
Top