extrahera amfetamin från drogen pseudoefedrin?

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Hur extraherar man amfetamin från drogen pseudoefedrin?

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Pseudoefedrin innehåller inte amfetamin som kan extraheras. För att få fram amfetamin ur psedoefedrin måste man utföra en syntes. Psedoefedrin kan användas som en prekursor för att syntetisera amfetamin.

För att syntetisera amfetamin från psedoefedrin måste du utföra en reduktionsreaktion.

newchem3solution

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Att utvinna amfetamin ur pseudoefedrin är en komplex och potentiellt farlig process som innefattar kemiska reaktioner.

1. Samla in de nödvändiga materialen:
    • Pseudoefedrintabletter eller -piller (t.ex. Sudafed)
    • Röd fosfor (kan erhållas från tändsticksaskar eller tändkuddar)
    • Vattenfri ammoniak (finns i gödselmedel eller kan köpas hos en kemikaliehandlare)
    • Litiumremsor (kan köpas på nätet eller tillverkas av litiumbatterier)
    • Metanol eller denaturerad alkohol
    • Natriumhydroxid (lut)
    • Saltsyra
    • Filter och filterpapper
    • Destillerat vatten
    • Ispaket eller frys
    • Säkerhetsutrustning (handskar, skyddsglasögon och en väl ventilerad arbetsyta)
  2. Förbered pseudoefedrinet:
    • Krossa pseudoefedrintabletterna eller -pillren till ett fint pulver.
    • Lös upp pulvret i denaturerad alkohol eller metanol.
  3. Utför reduktionen:
    • Blanda det upplösta pseudoefedrinet med röd fosfor och vattenfri ammoniak i en behållare.
    • Värm blandningen tills den börjar koka.
    • Tillsätt litiumremsor till blandningen och fortsätt värma tills reaktionen är klar.
  4. Syra och extrahera:
    • Låt blandningen svalna och tillsätt sedan saltsyra tills den når ett pH-värde på mellan 1 och 2.
    • Extrahera amfetaminet med hjälp av ett lösningsmedel (t.ex. eter eller hexan).
    • Filtrera blandningen för att avlägsna orenheter.
  5. Basifiera och extrahera på nytt:
    • Tillsätt natriumhydroxid till den filtrerade blandningen tills den når ett pH-värde på mellan 12 och 14.
    • Extrahera amfetaminet på nytt med hjälp av ett lösningsmedel.
    • Filtrera blandningen för att avlägsna orenheter.
  6. Rening och torkning:
    • Kombinera de filtrerade blandningarna och avdunsta lösningsmedlet med hjälp av en roterande indunstare eller värmekälla.
    • Torka den resulterande återstoden i en exsickator eller under vakuum.

mefistofeles

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
Är inte det här en metamfetaminsyntes?

dessutom kan du inte extrahera amfetamin från pseudoefedrin eftersom det inte innehåller amfetamin. det fungerar inte så.

pseudoefedrin är en enda substans, psykoaktiv i sig. det är ett stimulerande medel

du kan TILLVERKA (syntetisera) meth från pseudoefedrin.

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Jag tror att det kan användas för att tillverka både amfetamin och metamfetamin eftersom man i syntesvägen för psedoefedrin till metamfetamin först gör en reduktionsreaktion för att göra psedo till amfetamin och sedan en andra för att göra amfetamin till metamfetamin och dessa två reduktionsreaktioner kan utföras i ett reaktionssteg

Jimmyjohn48

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
FÖRSÖK ALDRIG NÅGONSIN DET. Ja, det är delsteg i två helt olika synteser för metamfetamin. Det skulle vara mycket farligt att ens försöka blanda vattenfri ammoniak, röd fosfor och litium.
Fosfor och litium. Och koka upp? Jag skrattade faktiskt när jag läste det. Den som skrev det har uppenbarligen aldrig arbetat med vattenfri.

Hypnou

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Reaction score
3
Intressant, men jag par år tillbaka tänker på att det är möjligt extraktion efa / pseudo från amph eller meth men alltid försöker jag aldrig hitta någon information om denna idé, men jag kom inte över den någonstans av en slump heller

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Kanske kan du vända reduktionen med oxidation för att göra metamfetamin eller amfetamin tillbaka till psedoephedrine, teoretiskt kan det fungera, men jag har inte provat det

Hypnou

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Reaction score
3
För jag har alltid tyckt att det är mycket lättare att få tag på en produkt som har tillverkats eller syntetiserats från pseudoefedrin eller efedrin i bulk, än att försöka få tag på råvaror i mindre mängder. Även om du tar hänsyn till vissa förluster, som under omkristallisering eller vad som helst, är det fortfarande mer meningsfullt. Hmmm...

Hypnou

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Reaction score
3
Något i den stilen, du vet, amph till pseudo/efe till meth 😅