Question Logistik från EU till EU

P. Julian

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Hej BB,
När du skickar varor som säljs på mörk webb (t.ex. via marknadsplats) i små mängder (t.ex. <10 g koks), vilken tjänst rekommenderar du? Jag vet att det kan vara individuellt men jag skulle vilja veta någon "standard". Nyckelfaktorer är säkerhet, hastighet, pris. Jag har hört talas om att använda tjänster som UPS express.
Tack för tips/svar!

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Om du ska börja sälja på någon marknadsplats skulle jag föreslå att du börjar med att köpa snarare än att sälja. Köp små mängder, upp till 10 g av olika produkter, dissekera förpackningen, dissekera postetiketten, när den köptes, när säljaren skapade etiketten, när han skickade den (och vart), alla dina frågor kommer att besvaras och du kommer att få kunskap som ingen annan kan lära dig.

Några tips:
1. Det finns inget sådant som en luktsäker vakuumpåse (aluminium och mylar ingår), alla material som du kan använda för att försegla kommer så småningom att tränga igenom påsen, frågan du behöver räkna ut är NÄR.
2. Dubbla, tredubbla lager av vakuumpåsar. Placera sedan i ett annat paket för visuell barriär.
3. Väskor har tjocklekar. Ta reda på var du kan köpa den tjockaste folien, den tjockaste mylaren etc. (propp: det är inte Amazon och det är inte den webbplats du köper dina bongar från).
4. ANVÄND PROFESSIONELLA FÖRSÄLJNINGAR MED VAKUUM, om din påse har en ytterkant på en tum, hitta då en maskin som också förseglar en tum. Dessa impulsförslutare på 1-2 mm gör inte jobbet ordentligt. Lär dig om strukturen hos dina material, om hur svaga punkter skapas, vad luftfickor orsakar, lär dig om ditt materials smältpunkt, vid vilken punkt och hur mycket tid förseglar det ordentligt och vid vilken punkt smälter du det för mycket och förseglingen blir tunnare och svagare?
5. Gå den extra milen, gå till bondens marknad, till stormarknaden, se hur produkter förpackas professionellt... Decoy-produkter kan vara en bra idé om man har rätt idé om hur man använder dem.
6. TVÄTTA VARJE LAGER NÄR DU FÖRPACKAR. (doppa paketet, om det bubblar upp = problem, använd ett rent bad för varje lager)
7. RENT RUM, HANDSKTJOCKLEK, HÅRNÄT, MASK.
8. Olika lådor, professionella etikettskrivare, byt storlek, byt kuvert, byt utskriftsmetoder (undersök skrivarens fingeravtryck), skicka inte ett parti försändelser på samma sätt och alla på samma plats.