- Solutions
- 2
- Reaction score
- 599
Att läsa boken The Construction And Operation Of Clandestine Drug Laboratories skulle definitivt ha hjälpt honom.
När man inrättar ett laboratorium är det absolut viktigt att välja plats på ett sådant sätt att det inte kan spåras tillbaka till dig i en nödsituation.
Att låta onödiga eller oengagerade människor veta om din operation utsätter dig också för en högre risk.
Potentiella fuck-ups av den här killen:
- Mottagande av prekursorer i sitt namn
- Mottagande av laboratorieutrustning i sitt namn
- Registrerar laboratoriet i sitt namn
- Låter andra människor veta (kanske skryter om att han är nästa Walter White, jag vet inte)
Så i princip gjorde han allt fel som någon kunde göra fel, jag kan inte nog betona hur viktigt ett korrekt OPSEC är.
Artiklarna nedan är på tyska, men en intressant historia att läsa en gång översatt till engelska.
CLEARWEB VARNING
När man inrättar ett laboratorium är det absolut viktigt att välja plats på ett sådant sätt att det inte kan spåras tillbaka till dig i en nödsituation.
Att låta onödiga eller oengagerade människor veta om din operation utsätter dig också för en högre risk.
Potentiella fuck-ups av den här killen:
- Mottagande av prekursorer i sitt namn
- Mottagande av laboratorieutrustning i sitt namn
- Registrerar laboratoriet i sitt namn
- Låter andra människor veta (kanske skryter om att han är nästa Walter White, jag vet inte)
Så i princip gjorde han allt fel som någon kunde göra fel, jag kan inte nog betona hur viktigt ett korrekt OPSEC är.
Artiklarna nedan är på tyska, men en intressant historia att läsa en gång översatt till engelska.
CLEARWEB VARNING
PressReader.com - Prenumerationer på digitala tidningar och tidskrifter
Digital tidningskiosk med 7000+ av världens mest populära tidningar och tidskrifter. Njut av obegränsad läsning på upp till 5 enheter med 7-dagars gratis provperiod.
www.pressreader.com
Tiroler Polizei snärjde Möchtegern-Walter-White
Den snabbaste nyhetsportalen - Nyhetsplattformen heute.at rapporterar dagligen under 24 timmar om alla nyheter och bakgrunder från Aktuell, Länder, Politik, Världen, Sport, Community, People, Szene, Digital, Wirtschaft, Jobs, Genuss, Gesundheit, Tiere, Science, Wohnen, Reisen, Fashion and Beauty...
www.heute.at