Psilocybins Marijuana Green Yellow Diskussion: Psilocybiner och marijuana

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Psilocybiner och marijuana

Psilocybin är den aktiva föreningen i psykedeliska svampar. Det är främst en serotoninreceptoragonist, särskilt inriktad på 5-HT2A-receptorn. När psilocybin intas omvandlas det till psilocin, dess aktiva form, som påverkar humör, kognition och perception.

Psilocybin inducerar förändrade medvetandetillstånd, som kännetecknas av förändringar i humör, sensorisk uppfattning, tidsuppfattning och tankemönster. Dessa effekter kan vara djupgående, vilket leder till andliga eller introspektiva upplevelser, och i en terapeutisk miljö undersöks det för att behandla tillstånd som depression och PTSD. Psilocybin kan orsaka illamående, huvudvärk, ökad hjärtfrekvens och blodtryck. Psykologiskt kan det leda till ångest, paranoia och hallucinationer. I vissa fall kan det påskynda eller förvärra psykiatriska tillstånd.

Marijuanas huvudsakliga psykoaktiva komponent är THC (tetrahydrocannabinol), som verkar på cannabinoidreceptorer (CB1 och CB2) i hjärnan. THC efterliknar verkan av anandamid, en naturligt förekommande neurotransmittor, vilket leder till modulering av olika neurotransmittorsystem, inklusive dopamin och GABA.

THC orsakar avslappning, förändrad sinnesuppfattning, eufori, ökad aptit samt försämrat minne och motorisk koordination. CBD (cannabidiol), en annan komponent i cannabis, kan ha ångestdämpande och antipsykotiska effekter.

Marijuana kan orsaka muntorrhet, röda ögon, försämrat korttidsminne, ökad hjärtfrekvens, ångest och paranoia. Kronisk användning kan förknippas med motivationsstörningar och andra långsiktiga psykiska hälsoproblem.

Interaktion mellan Psilocybin och Marijuana.

Potentiella fördelar:
  • Att kombinera dessa ämnen kan potentiellt intensifiera den psykedeliska upplevelsen, vilket leder till mer djupgående perceptuella och kognitiva effekter.
  • Marijuana kan lindra några av de fysiska obehag, som illamående, som orsakas av psilocybin.
En sådan kombination kan dock göra upplevelsen för intensiv och är sannolikt inte lämplig för intryckbara människor och de som har liten erfarenhet av var och en av ämnena separat. Denna kombination är också oönskad vid förekomst av psykiska störningar och predisposition för dem.

Kombinationen kan påverka serotoninerga och cannabinoida system på ett komplext sätt, vilket potentiellt kan förändra sinnesstämning, perception och kognitiva funktioner. Den synergistiska effekten på sinnesförnimmelser och kognition kan vara oförutsägbar och varierar avsevärt från person till person.

Risker och biverkningar:
  • Kombinationen kan leda till förhöjd sensorisk distorsion och förvirring, vilket kan vara oroande eller leda till ångest och paranoia.
  • Psykologiskt kan denna kombination vara oförutsägbar, vilket kan leda till intensiva, obehagliga eller plågsamma upplevelser.
  • Det finns en risk för att förvärra eller påskynda psykiatriska tillstånd, särskilt hos personer med en personlig eller familjehistoria av psykos eller andra psykiska störningar.

De psykologiska effekternas oförutsägbarhet, särskilt när det gäller ångest, paranoia och risken för negativa upplevelser (bad trip), bör noga övervägas. Som med all substansanvändning kan individuella reaktioner variera kraftigt, och faktorer som dosering, miljö och individuell psykologi spelar kritiska roller i den övergripande upplevelsen.

🟢🟡 Med tanke på ovanstående kan vi försiktigt säga att denna kombination kan vara en bra idé under vissa förhållanden. Denna kombination kräver mycket erfarenhet av att arbeta med båda ämnena separat, överensstämmelse med minimidoser, sällsynt upprepning och ett meningsfullt tillvägagångssätt.
 
Last edited by a moderator:

Emeliaa

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 19, 2024
Messages
16
Reaction score
7
Points
3
Svamp, tryffel tripping måste ha marijuana inblandad. Enligt min förståelse kan det bara inte gå utan varandra. Jag menar psykos med cannabis. Men inte nödvändigt tvärtom )) Något liknande)
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
Du pratar om privata upplevelser. För vissa kommer standard shroom-trippen att vara mer än tillräckligt. Vissa människor kommer att föredra cannabispsykedelia helt och hållet. Det beror på personen, målen, den individuella toleransen etc.
 

Emeliaa

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 19, 2024
Messages
16
Reaction score
7
Points
3
Det stämmer, psykedeliska upplevelser kan variera mycket från person till person och att individuella preferenser spelar en viktig roll när det gäller att välja typ av psykedelisk substans.

Det som fungerar bra för en person kanske inte är lämpligt för en annan, och vice versa.

Det är viktigt att vi har ett öppet sinne för att utforska olika psykedeliska substanser och upplevelser och att vi använder dem på ett ansvarsfullt sätt och gör ett pedagogiskt val av ansvarsfull användning av psykedelika, oavsett vilken substans vi väljer.

Det är därför det är mycket viktigt att hålla kommunikation och utbildning om potentiella risker och fördelar förknippade med olika typer av psykedeliska upplevelser, liksom det är mycket viktigt att hålla värdet av vår mångfald i dessa upplevelser. Vem som helst bör dela personliga erfarenheter med olika psykedelika, att bidra till konversationen. Alla bör dock vara medvetna om att personliga erfarenheter är subjektiva och kanske inte gäller universellt.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Att röka marijuana på svampar ökar definitivt psykedelia men vissa människor tycker att det är osmakligt bokstavligen. Många människor som röker cigaretter tycker också att smaken är dålig och avstår när de trippar.
Jag har varit (o?) Lycklig nog att uppleva många människor som kämpar med svampresor. Det verkar som om LSD modererar en persons humör för att vara introspektiv och lugn och svampar har inte den effekten alls. Som en tidigare svampodlare i ett decennium har jag funnit mig själv vald shaman och trip sitter många gånger.
Svampar är inte roliga i traditionell mening av droger. Eufori ökas inte av svampar. De arter av svampar som är psilocybin är inte nära besläktade med populära ätliga arter och smakprofiler sträcker sig från "okryddade fläskskal" till "kattpiss på kvistar" Det finns väl över100 distinkta genetiska arter o psykedeliska svampar på jorden, och det betyder inte "stammar" som penisavund, AA +, gyllene lärare, Texaner, Malabar ect. Dessa är alla psilocybe cubensis. Den internationella styrelsen för taxonomisk nomenklatur känner inte igen svampstammar eller formaldehyd (former) den lägsta erkända kategorin är underarter. 95% av alla psykedeliska svampar som säljs på jorden är Psilocybe cubensis, sällan kan en person erbjuda sklerotia av Psilocybe Mexicana (inklusive stammar Atlantis # 7, tampanensis ect) eller panaeolus tropiska är eller Panaeokus cyanescens som tenderar att vara små och smala men exceptionellt potenta. Utan tvekan är dock de mest oitent magiska svamparna sönderdelningar av trä. Psilocybe azurescens, cyanescens och andra har testat 2% w / w aktiva alkaloider (20 mg / g) i torkade prover. Av denna anledning bör du bara handla med kunniga människor som du litar på. 5 gram av en cubensis är en kraftfull resa men 5 gram av vissa träälskare skulle vara helt förlamande.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
5 gram är en allvarlig dos. Särskilt om vi talar om en kombination med cannabis (ämnet är tillägnat detta). Jag skulle rikta in mig på människor utan erfarenhet på högst 2 gram. Detta är en genomsnittlig dos (inte en liten) för de flesta scenarier som involverar psilocybinsvampar.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Jag ville bara hylla Shulgan med kommentaren om 5 gram. Jag har alltid kallat 5 gram för "hela resan", för om det blir mer kommer du förmodligen inte att minnas vad som hände. En gång tog jag 5 gram av den lokala träälskande arten. Psilocybe ovoideocystidiata och efter att ha kräkts och skitit ut hjärnan samtidigt svimmade jag i 3 timmar och var katatonisk och svarade inte på yttre stimulans. Det är några allvarliga effekter! Det var nära slutet av min njutning av svampar. Jag tog dem ett par gånger efter det men jag minns inte att jag tyckte om dem.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
Det är en enorm upplevelse. Tack för att du delar med dig :)
 
Top