Question Kan leverantörerna verkligen tullklarera till 100 %?

Cranston

Don't buy from me
Resident
Reaction score
45
Jag ska göra en affär med en leverantör från ett land utanför EU (endast några gram av en specifik kemikalie till laboratoriet).
Leverantören säger att de ansvarar för tullklarering av produkter. Dessutom använder de perfekt stealth. De säger att de har en 100% transportframgång.

De erbjuder också omlastning om tullen beslagtar det, men det är inte poängen: Jag vill inte att tullen ska beslagta någonting alls. Detta är viktigare än pengarna.

Vad är erfarenheten av detta? Kan de verkligen rensa tullen och ha 100% transportframgång?

blackburn

Don't buy from me
Resident
Reaction score
48
NEJ! Det kan de inte.

De måste fortfarande passera tullen i ditt land...

Även om det ser ut som om paketet skickas inom EU kan tullen göra stickprovskontroller av utländska paket...

Det finns inget som är 100 % säkert.

Cranston

Don't buy from me
Resident
Reaction score
45
Det var det jag trodde.
Hur bra kan smygningen vara? (för några gram av en icke-reaktiv kemikalie som de flesta inte ens har hört talas om)
Är det någon som har erfarenhet av sådana smygleveranser?

blackburn

Don't buy from me
Resident
Reaction score
48
några gram är lätt att dölja, bör du prata och komma överens med avsändaren om smygande.

crazyinmate

Don't buy from me
Member
Reaction score
2
Jag hade en liknande situation med en CN-leverantör som erbjöd en underbar RC. De sa exakt samma sak, jag tog chansen och betalade 230 $ och efter 7 dagar gav de mig ett spårningsnummer som inte hade någon aktivitet på 14 dagar, då var det plötsligt inom EU och 4-5 veckor efter att ha betalat fick jag mitt brev, jag vet inte hur de gjorde det men de hade ett företag / person inom EU som skickade det till mitt land.
12-13 dagar efter att ha fått TN trodde jag faktiskt att de lurade mig eftersom de var mycket långsamma med att svara, de gav inte mycket information, de fortsatte bara att berätta för mig att det kommer att dyka upp bara ha tålamod.

När brevet gick igenom tullen kontrollerades det och rensades utan problem.

Brevets innehåll förseglades i 5 olika lager av olika material. Förmodligen den mest professionella upplevelse jag någonsin haft. Minst 500+ köp från olika DNM under de senaste 7 åren. Endast ett beslag (0,5 g koks prov) från NL jag antar att anledningen var att det skickades med prioriterad flygpost. Jag tar vanligtvis de långa fraktmetoderna eftersom jag litar på "mass" -maskeringen snarare än de snabbare. Skål

crazyinmate

Don't buy from me
Member
Reaction score
2
Alphapipe
Jag försökte svara 5 gånger nu, varje gång jag trycker på postsvar leder det mig bara till söksidan, det här forumet verkar buggy.
Irriterande verkligen som jag vill dela historien med dig.
Hur som helst var jag arg på säljaren för att få mig att köpa ett ganska dyrt prov av hög kvalitet som lovade 3-5days eu-leverans. Tiden gick och plötsligt fick jag ett officiellt mail från polisen att 0,54 g 92% rent kokain har beslagtagits på flygplatsen och att fallet mot mig har lagts ner på grund av brist på bevis. Först skrattade jag åt det faktum att de mätte renheten och nämnde det och sedan blev jag ledsen cus 92% är ganska anständig kvalitet och jag betalade för det. Men ja lärdomar tar den långa och långsamma frakten, mycket säkrare enligt min erfarenhet och beställ aldrig från NL. Kan inte komma ihåg vad jag skrev i de andra 5 försöken

Cranston

Don't buy from me
Resident
Reaction score
45
Nu ser jag ditt svar och den mest intressanta historien.
Så ditt fall läggs ner på grund av "brist på bevis"?! Vad tusan... vad mer behöver de som bevis?
Skatta dig lycklig, det finns länder där du förlorar ditt körkort även om du inte kört på flera månader...

View previous replies…

crazyinmate

Don't buy from me
Member
Reaction score
2
Tja 0,54 g är inte mycket och om de frågar om det är mitt skulle jag säga nej.
Jag äger inte adressen som posten skickades till, så det finns flera alternativ. De måste bevisa att jag köpte det och ja hur skulle de göra det? Om det är 1 kg antar jag att saker och ting skulle se annorlunda ut 😂
Det roliga är att jag har suttit i fängelse för att ha sålt koks så jag förstod verkligen inte att fallet lades ner, om de kom till adressen och gjorde en sökning är jag säker på att de skulle kunna bötfälla mig för innehav av många olagliga ämnen. Men jag tror att storleken spelar roll 😂😂😂

Cranston

Don't buy from me
Resident
Reaction score
45
Otroligt...
Jag har absolut ingen historia med brottsbekämpning när det gäller substanser.
Men jag kan svära vid Gud att när tullen beslagtar 0,54 g kokain kommer jag åtminstone att förlora mitt körkort (inget skämt, detta är lag i ett EU-land), få böter på x000 euro och bli observerad i framtiden.
Det är därför jag frågar detta ... Jag har en kinesisk säljare som skulle sälja mig några gram av en kemisk substans. Inte så illa som kokain, men tillräckligt illa om man blir fast.
Kan jag nu ta risken? (Jag har ingen e-postadress som inte kan kopplas till mig).

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Självklart kommer ingenting att hända. Låt oss föreställa oss att jag hatar dig. Genom att spendera ett par dollar skickar jag ett uns, och du blir fängslad. Det skulle inte hända. De måste gräva mycket djupare för ett riktigt fall

DIRECTLABEXPRESS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
13
Deals
39
Nej, kompis... Men jag föreslår anpassade förpackningar för en mycket bättre framgångsgrad. Foliepåsarna är uppbrända...

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Det korrekta svaret är JA. Om du inte visste att den amerikanska regeringen är smutsig, så är den det. Ett rederi med massor av tillgångar behöver bara få en allierad godkänd som tullmäklare. Förmodligen inte särskilt svårt. Att hela den kinesiska regeringen har en kille på insidan av tullen? Han behöver inte ens vara på insidan. Titta inte på nyheterna och se i princip alla som säljer patentteknik och allt de kan få tag på till kineserna. USA är till salu och kineserna köper allt de kan få

DIRECTLABEXPRESS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
13
Deals
39
De fastnar fortfarande Brody... det kanske är höga framgångar med vissa företag men det är fortfarande inte felsäkert.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Så ni tror att kineserna "smugglar in" 3 000 kg betametylketon? Det är imponerande smygande!

cookie

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
Vi flyger tonvis med kemikalier till Europa varje dag. Under de senaste två åren har de bara beslagtagits av tullen en enda gång! Vi har ett egenbyggt logistiknätverk. Otraditionella logistikmetoder! Vi tror på en sak! Pengar tar sig igenom allt. Alla har ett pris!

Antihero999

Don't buy from me
Resident
Reaction score
53
Faktum är att olika tidsperioder kommer att ha olika situationer, vi kommer att ordna leveransen enligt tullklareringen, men cirka 98% av tiden är det absolut inget problem. Paket kan levereras säkert till kunder, och vi har våra egna metoder i Europa och USA för att säkerställa säker transport.