Question Bisq decentraliserad fiat-> BTC - vad är den säkraste metoden för att överföra fiat till BTC

lexicon_84

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 5, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej, jag undrade integriteten och effektiviteten i Bisq-programvaran i affärsmässig mening - jag har svårt att hitta säkra sätt att överföra fiat till btc från vilka jag lättare kan "tumla" via icke-KYC btc till monero-börser. Är Bisq (P2P-handel) ett säkert sätt att ta emot BTC från fiat-bankkonto som har identitet utan spionprogram KYC-utbytesservrar som kraken? Om inte, finns det några andra genomförbara alternativ från ett bankkonto för att ta emot BTC? Vad är din föredragna metod för fiat-> BTC eller möjligen direkt fiat->XMR.
 

kotkata

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇬
Joined
May 27, 2023
Messages
15
Reaction score
12
Points
3
Jag tycker inte att Bisq är ett dåligt alternativ.
Plattformen är säker och gör att du kan köpa krypto utan KYC.
På ett sätt liknar det en spärrtjänst:
1. Säljare och köpare gör en insättning;
2. Köparen gör betalning till säljaren
3. Säljaren överför kryptot
Förutom betalningsinformation vet köparen och säljaren ingenting om varandra från plattformen. Det finns dock en gräns för hur mycket du kan köpa för den första transaktionen, och du behöver krypto för insättningen för att göra ett köp. Prissättningen är inte alltid bra, men bra erbjudanden dyker upp från tid till annan.

När det gäller integritet skulle jag betygsätta det ATM> Bisq> Binance och andra. Hur som helst kanske du vill göra coinjoin eller en tumbler efter att du har köpt dem krypto.
 
Top