Att gå från 0 till 0+1
Jag har ingen bakgrund inom kemi. Jag blev bara irriterad en dag när jag fick ett kort för att köpa Zyrtec. Anledningen är naturligtvis att folk använder efedrin för att tillverka metamfetamin. (Förresten,
här är hur) Just den dagen gjorde det mig verkligen förbannad. Varför ska jag besväras av att någon jag inte ens känner tillverkar metamfetamin? Det är någon minoritetsrapport skitsnack, fan det, oskyldig tills bevisad skyldig jävel. Om du tänker på det är detta inte annorlunda än KYC så att regeringen kan spåra hur du spenderar din BTC........... vänta, vad pratade jag om?
Hur som helst, på vägen hem tänkte jag "Jag ska göra lite Meth". Aldrig tänkt på att göra det förut, men de satte idén i mitt huvud.
Sedan dess har det förvandlats till en cool hemlig hobby för mig, (försöker inte förvandlas till ett företag). Jag har kollat in flera resurser och informationen finns där ute, jag lärde mig hur man gör shake & bake (en kruka) på en dag ... utan att starta en eld! BBGate är dock den enda plats jag har hittat som får mig att känna mig tillräckligt säker för att kliva av trottoarkanten. På det här forumet kan du gå så grunt eller så djupt som du vill kunskapsmässigt.
Allt du behöver finns här!
De lägger upp recepten, utrustningen och de reagenser du behöver. Sedan gör de en video för att visa dig hur steg för steg. Om du har frågor kommer någon att svara, och du kan lita på svaret eftersom det är ganska mycket granskat av ett gäng experter, (även om de ofta inte håller med om det "rätta" svaret).
Har du inte reagenser eller utrustning? De visar dig hur du tillverkar dem, eller köper dem om du föredrar det.
Det enda BBGate inte tillhandahåller är initiativförmåga och uthållighet. Men du kommer att hitta uppmuntran!
Börja med dessa
enkla recept och fråga vad du inte vet. Men försök att söka i forumet först, för jag har upptäckt att om jag har en fråga så har någon annan förmodligen redan ställt den.