Question Bästa sättet att lära sig kemi.

justonr

Don't buy from me
Resident
Reaction score
3
Hej undrade bara vad som är det bästa sättet att lära sig den nödvändiga kemin för att genomföra olika synteser och vilken utrustning som behövs för att lära sig kemi på den praktiska nivån som letar efter en ny hobby istället för matematikforskning. Många tack Ron

HIGGS BOSSON

Expert
Solutions
1
Reaction score
719
Vilken typ av kemi vill du syssla med?
Det är möjligt att utrusta ett laboratorium i garaget med de enklaste verktygen, till exempel en magnetomrörare, en kolv, en huva.

justonr

Don't buy from me
Resident
Reaction score
3
Jag funderar på organisk kemi. Stort tack Ron

maloo

Don't buy from me
Resident
Reaction score
5
Få tag på totalsyntes 2. Om du är ny på allting bör du gå vilse efter det första kapitlet eller så med jargongen och tempot. Varje gång du ser ett nytt ord eller begrepp som du inte förstår och aldrig har hört talas om tidigare. Slå upp det, läs om det. Vad utrustningsnamn är och vad deras funktion är. Olika metoder, hur man A/B-extraherar till exempel. Vad är det du försöker uppnå. Hur gör den här metoden för att uppnå det. Ilthats en bra ppave för att börja få förståelse för att göra mening med saker. Välj sedan kanske en synth som du vill prova. Läs om det. Slå upp alla saker du inte vet (igen). Läs trådar om människor som försöker det. Titta på en video av reaktionen. Sedan kanske ge det en gå.

gumarabic

Don't buy from me
Resident
Reaction score
12
Lär dig principer som t.ex: Elektronegativitet, funktionella grupper och deras elektronegativitet, termodynamik, stökiometri, elektronarrangemang och hur detta skapar klasser av grundämnen, olika typer av bindningar (jon-, metall- och kovalentbindningar), jämviktsreaktioner, oxidationstillstånd, kolföreningar (hur de ritas och nomenklaturen)

Jag kan göra den här listan längre och längre, det finns många små ämnen att lära sig i kemi bästa råd är att plocka upp en gymnasiebok eller den jag brukade läsa var "Organisk kemi av Franicis A. Carey / Robert M. Guiliano"

BevItUp

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
65
Att gå från 0 till 0+1

Jag har ingen bakgrund inom kemi. Jag blev bara irriterad en dag när jag fick ett kort för att köpa Zyrtec. Anledningen är naturligtvis att folk använder efedrin för att tillverka metamfetamin. (Förresten,här är hur) Just den dagen gjorde det mig verkligen förbannad. Varför ska jag besväras av att någon jag inte ens känner tillverkar metamfetamin? Det är någon minoritetsrapport skitsnack, fan det, oskyldig tills bevisad skyldig jävel. Om du tänker på det är detta inte annorlunda än KYC så att regeringen kan spåra hur du spenderar din BTC........... vänta, vad pratade jag om?

Hur som helst, på vägen hem tänkte jag "Jag ska göra lite Meth". Aldrig tänkt på att göra det förut, men de satte idén i mitt huvud.

Sedan dess har det förvandlats till en cool hemlig hobby för mig, (försöker inte förvandlas till ett företag). Jag har kollat in flera resurser och informationen finns där ute, jag lärde mig hur man gör shake & bake (en kruka) på en dag ... utan att starta en eld! BBGate är dock den enda plats jag har hittat som får mig att känna mig tillräckligt säker för att kliva av trottoarkanten. På det här forumet kan du gå så grunt eller så djupt som du vill kunskapsmässigt.

Allt du behöver finns här!

De lägger upp recepten, utrustningen och de reagenser du behöver. Sedan gör de en video för att visa dig hur steg för steg. Om du har frågor kommer någon att svara, och du kan lita på svaret eftersom det är ganska mycket granskat av ett gäng experter, (även om de ofta inte håller med om det "rätta" svaret).

Har du inte reagenser eller utrustning? De visar dig hur du tillverkar dem, eller köper dem om du föredrar det.

Det enda BBGate inte tillhandahåller är initiativförmåga och uthållighet. Men du kommer att hitta uppmuntran!

Börja med dessa enkla recept och fråga vad du inte vet. Men försök att söka i forumet först, för jag har upptäckt att om jag har en fråga så har någon annan förmodligen redan ställt den.

Kai

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
23
du kan lära dig från online jag arbetar med rykande nitric astin i en glasburkar och jag vet ingen skit lmao, folow stict ppe tho om du vill lära dig enkel kemi vetenskap galenskap forum är hella användbara för det

justonr

Don't buy from me
Resident
Reaction score
3
Även om någon behöver någon dnp har jag något som 50 kg reserv.