Question Om rening av pseudoefedrin/Red P

nochsyn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Hej, jag har tre frågor;

1-) Innehåller varje tändsticksask röd fosfor? Om inte, hur kan jag se till att en innehåller det? Kan några testmetoder användas?

2-) Jag försöker rena pseudoefedrin från förkylnings- / influensatabletter. Var och en innehåller 30 mg pse och 300 mg ibuprofen. För icke-aktiva ingridienser innehåller de en massa skräp som stör reningsprocessen. Jag har följt de grundläggande reningsstegen från tråden "meth från piller". Men det resulterande materialet är klibbigt och jag tror att det stör syntesprocessen. Jag funderar för närvarande på att lösa upp pillerna i vatten, tillsätta NaOH tills reaktionen stannar för att omvandla pse till freebaseform och konsert ibu till dess saltform. Tvätta med toluen, kasta vattenskiktet och icke vattenupplösligt skräp. Och bubbla sedan vattenfri HCL-gas genom toluen för att ändra pse till saltform tillbaka och percitipate ut. Kommer detta att ge en pse av god kvalitet?

3-) Är det möjligt att göra meth utan återflödesapparat? Uppvärmning vid 80 C i 48-72 timmar skulle fungera utan återflöde och använda väl förseglad kork?

testint

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
71
Den finns tillgänglig på eBay bro. Det är tillgängligt överallt så länge du håller beloppet litet. Var inte f****** med tändsticksaskar och b******* sånt. Beställ bara små mängder åt gången

nochsyn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Den är inte tillgänglig där jag bor, jag måste använda Red P/Idodine-metoden.