- Reaction score
- 2
Hej. När du utför syntesen i Bensen / Toluen / Xylen / DCM är det tillräckligt att lösa BK4 i vilket lösningsmedel som helst som nämns, tillsätt metylamin 40% i vatten och värm sedan tillsammans med maximal kraftig omrörning i 3 timmar vid 60 grader C? (2 timmar och 40 grader för DCM)
Separera slutligen det vattenhaltiga skiktet från det organiska skiktet. Skölj det organiska några gånger med vatten och du kan komma ner till försurning?
Är detta processen eller har jag missat något?
Förresten, för att inte starta ett andra ämne, fråga nr 2.
Vilka är startproportionerna av reagenserna (temperatur och reaktionstid ovan), hur många L lösningsmedel och hur många L m40 per 1 kg BK4 för att vara optimala?
Fråga 3. Efter tvättning av den organiska fasen, istället för att tillsätta en lika stor volym aceton och sedan kondensera med koncentrerad saltsyra 35-37% i vatten till pH 5,5-6, kan jag använda IPA eller etylacetat istället för aceton?
Tack för din tid och värdefulla råd
Separera slutligen det vattenhaltiga skiktet från det organiska skiktet. Skölj det organiska några gånger med vatten och du kan komma ner till försurning?
Är detta processen eller har jag missat något?
Förresten, för att inte starta ett andra ämne, fråga nr 2.
Vilka är startproportionerna av reagenserna (temperatur och reaktionstid ovan), hur många L lösningsmedel och hur många L m40 per 1 kg BK4 för att vara optimala?
Fråga 3. Efter tvättning av den organiska fasen, istället för att tillsätta en lika stor volym aceton och sedan kondensera med koncentrerad saltsyra 35-37% i vatten till pH 5,5-6, kan jag använda IPA eller etylacetat istället för aceton?
Tack för din tid och värdefulla råd