Jag beställde 1 kilogram kit från TGRC som bestod av 4 reagenser. Jag tillsatte de 4 reagenserna i en 5-liters kolv vid rumstemperatur. Jag använde sedan en omrörare över huvudet för att homogenisera lösningen. Efter cirka 5 minuter använde jag min 5l värmemantel med 2 olika temperaturmätningsanordningar för att höja temperaturen till 79 celsius i 6 timmar med konstant omrörning. Efter de 6 timmarna lät jag min lösning svalna till 60 celsius. Jag rörde sedan om 5-liters kolven full med lösning och hällde i en ren behållare med stor storlek. Jag tillsatte sedan 5 liter mycket salt vatten (som inte hade något salt som satte sig i botten men såg mycket salt ut) till lösningen. Jag tillsatte detta mycket långsamt för att tillåta min oljiga lösning att separera ovanpå det täta saltvattnet. Jag använde sedan en 100 ml spruta för att extrahera all olja. Jag lade oljan i en stor kiselbehållare och lät oljan kristallisera och torka ut. All olja som jag inte kunde extrahera slutade torka och flyta ovanpå saltvattnet och jag kunde få den här kristallen men den hade lite salt i kristallen. Jag fick 1200 gram från 1000 gram-satsen.