Question 55 gallon trumma skriva upp?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Så jag vet att den här platsen är inriktad på att sälja kemikalier och utrustning, men jag tror att det skulle vara mycket produktivt om några medlemmar här med storskalig erfarenhet gav oss några skrivningar om hur man utför vissa reaktioner i skala i 55 gallon trummor.

Jag vet för ett faktum att storskaliga laboratorier använder saker som 55 gallon trummor, värmejackor för nämnda trummor, omrörningsanordningar för dessa trummor, och ärligt talat är det ganska vanligt, särskilt för stora tillverkare, som kommer att använda gaffeltruckar för att transportera fat kemikalier hela dagen.

Jag säger bara att om man ger människor ett billigare, mer diskret sätt att syntetisera saker innebär det att de kan producera mer, samt stanna kvar i branschen längre, vilket innebär mer pengar för säljarna av kemikalier och utrustning.

jessejames122669

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Solutions
1
Reaction score
41
Deals
3
jag håller med.
att förbereda sig för storskalig produktion är kostsamt och chansen att någon har pengar för ett 50- eller 100-liters reaktionskärl är inte realistisk. inte först. Jag ser deras värde och godkänner helhjärtat att få en eller till och med en på 100l och en på 5l.

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Det beror på vad du vill tillverka. Amfetamin kan tillverkas i 1000-2500L rostfria ståltankar. Tillverkad från grunden, eller gamla produktionstankar, mjölktankar etc ...

200L trummor eller 1000L ibc-tankar för nabh4-reaktion för att producera mdma

200L trummor för att producera 10L metholja på 30 minuter med al / hg

och jag kan fortsätta ...

Anledningen till att människor inte skriver om det här, det är försök och fel. När du testar betalar du mycket "inlärningspengar" på misslyckanden. Varför ge människor dina trics gratis när du knullade upp 100k värde av produkter för att uppfinna ett bra recept.

till exempel 4mmc, 1kg skala är lätt, 50kg skala är ett helvete.

jessejames122669

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Solutions
1
Reaction score
41
Deals
3
Ja, det låter vettigt. Det skulle vara ganska intensiva 30 minuter. Finns det inte ett problem med att värmen förstör aminen? Vid 100 grams satser blev det ganska varmt.

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇪
Reaction score
45
Ja, värme är ett stort problem

Solution