Alla har alltid ett val, men valet avgörs för eller emot av yttre faktorer.
Enkelt besvarat, orsaka para-halogenering det är subjektivt från min erfarenhet ett sätt rushier och faktiskt stimulerande ämne än 4-MMC. Jag gjorde "bara" 3-CMC och 4-MMC (3-CMC totalt i kilogramområdet och 4-MMC inte lika mycket men till en mycket lägre tolerans varje överdosering av överdosering, för att inte säga att följa detta, men lära av mina misstag och förhindra dem)
Tja, stigmatiseringen kring para-halogenerade metkatinoner är extremt enorm och felaktig missuppfattning, allt är, lite mindre och lite mer, men det är beräkningsbart. Till min vetskap finns det inte ett enda forskningsdokument som skulle säga att para-halogenering i metkatinoner ökade neurotoxiciteten som för MMC: erna, båda är mycket mindre destruktiva än jämfört med desoxyephedrine [metylamfetamin] eller MDMA.
Forskningsdokumenten som anger allvarlig neurotoxisk skada från dessa föreningar gjorde experimenten med sådana doser av 4-CMC som ändå skulle vara i den dödliga zonen, och naturligtvis kommer neurotoxiciteten att vara svår.
Längre tidsperiod för binging av något läkemedel kommer att resultera i allvarlig neurotoxisk, cystoxisk och i allmänhet skada på människokroppen och hjärnan. Allas neurokemi och biologi och andra faktorer skiljer sig från varandra, vilket innebär att resultaten också kommer att vara mycket olika från patient till patient
För det mesta, när man talar om östeuropeiska områden, är den huvudsakliga synen på dessa ämnen inte ens nära lagligheten, eftersom det säljs på gatorna främst på grund av en enorm efterfrågan och kris, under olika namn. Andelen personer som köper 3-CMC för den lagstatus som den faller in i är mycket grunda.
Alla bör bestämma vad deras personliga preferens är baserat på deras erfarenheter, vissa människor föredrar MMC: er och andra CMC: er eller EMC: er eller MEC: er, det är omöjligt att säga vad som är bättre av, bara inte om du pratar om din egen personliga preferens.