- Reaction score
- 100
Jag hade en konversation med @Gordon Ramsay och @Heineken om 4-MMC och ämnet testning och kvalitet kom upp så jag ville starta den här tråden för att fånga något av det jag har hittat.
Om man tittar på den enorma variationen i kvalitet, utseende och känsla, konsistens och torrhet som finns hos många leverantörer som säljer detta ämne, är det inte konstigt att människor har svårt att förstå vad de kommer in i.
Det finns också mycket lite faktisk medicinsk forskning om detta (och 3-MMC) så dosering, L50 och många andra viktiga faktorer är i stort sett okända.
Ta en titt på några teststatistiker:
CLEARNET LÄNK
Jag har just tagit tag i de 2023 poster som innehåller 4-MMC.
Som framgår ovan, till och med att skicka in saker för testning för ett så litet prov, yierlds MASSIVA variationer med inte tillräckligt många av proverna som faktiskt bewing vad de påstår sig vara.
Hemreagensprovning måste komma med ett säkert sätt att isolera denna förening eftersom både den och de många variationerna utgör en potentiell risk, särskilt när de blandas med MDMA, amfetamin och metamfetamin.
Om man tittar på den enorma variationen i kvalitet, utseende och känsla, konsistens och torrhet som finns hos många leverantörer som säljer detta ämne, är det inte konstigt att människor har svårt att förstå vad de kommer in i.
Det finns också mycket lite faktisk medicinsk forskning om detta (och 3-MMC) så dosering, L50 och många andra viktiga faktorer är i stort sett okända.
Ta en titt på några teststatistiker:
CLEARNET LÄNK
Provets namn | Ämne | Ration/Mängder | Datum | Plats |
---|---|---|---|---|
Aktivt innehåll | ||||
Pulver Säljs som: 4-MMC / Mefedron |
| 30 juni 2023 (Testat: 15 juni 2023) | Wien, Österrike | |
| 30 juni 2023 (Testat: 01 juni 2023) | Wien, Österrike | |
Pulver Säljs som: Mefedron / 4-MMC |
| 15 juni 2023 (Testat: 01 april 2023) | Wien, Österrike | |
Vitt pulver Kod: 384JGS Säljs som: 3-MMC |
|
| 09 juni 2023 | Online |
Solbrunt pulver Kod: 10241 Säljs som: 4-MMC |
|
| 30 maj 2023 | Online |
Donkey Kong DK Säljs som: MDMA / Ecstasy |
|
| 19 maj 2023 (Testat: 21 februari 2023) | Zürich, Schweiz |
Vitt pulver Kod: JB3MMC Säljs som: 3-MMC |
|
| 17 maj 2023 | Online, Kanada |
Off-vitt pulver Kod: 86JLS Säljs som: 4-MMC |
|
| 28 april 2023 | Online, Nederländerna |
Off-vitt pulver Kod: X3s01 Säljs som: 3-MMC |
|
| 11 april 2023 | Online, Nederländerna |
Vitt pulver Kod: IHN18 Säljs som: 4-MMC |
|
| 10 mars 2023 | På nätet |
| 28 februari 2023 (Testat: 01 februari 2023) | Wien, Österrike | |
| 30 januari 2023 (Testat: 10 januari 2023) | Wien, Österrike | |
Vitt kristallpulver Kod: gnos1 Säljs som: 4-MMC / Mefedron |
|
| 23 december 2022 | Online |
Jag har just tagit tag i de 2023 poster som innehåller 4-MMC.
Som framgår ovan, till och med att skicka in saker för testning för ett så litet prov, yierlds MASSIVA variationer med inte tillräckligt många av proverna som faktiskt bewing vad de påstår sig vara.
Hemreagensprovning måste komma med ett säkert sätt att isolera denna förening eftersom både den och de många variationerna utgör en potentiell risk, särskilt när de blandas med MDMA, amfetamin och metamfetamin.