du värmer vattnet till 80C, löser upp din produkt i det (förhållandet 1ml till 1g) och häller sedan lösningen i en termos. stäng termosen tätt och låt stå i 2-3 dagar. efter ett tag öppnar du termosen, tappar ut vattnet ur den och tar bort kristallerna från botten av termosen (det är klumparna som på ditt foto)
Jag gör som du säger men efter 2 dagar ingenting kristallisera termos var closed.I öppna och efter 15 minuter var snabb kristallisera varför hända så här ?
Tydligen var två dagar inte tillräckligt. lösningen har inte hunnit svalna tillräckligt. men detta är ett mycket gott tecken. Din termos är jättebra. Prova att låta den stå i 5 dagar. Jag är 100% säker på att resultatet kommer att glädja dig väldigt mycket. Jag är seriös. bara prova det och du kommer inte ångra kristallen blir enorm!!!
det är så här. du fick en övermättad superkyld lösning. men kristallisationscentrumen föddes inte (det fanns inte tillräckligt med tid). du öppnade termosen, störde lösningen och en lavinliknande kristallisation inträffade. allt är precis som det ska vara i sådana fall. det betyder att du gjorde allt rätt. behöver bara ge mer tid