Det är sant att 3-mmc är mycket mindre illaluktande än 4-mmc aka Mephedrone. Bortsett från det luktar de helt olika:
När det gäller 3-mmc är det närmaste jag kommer att tänka på en viss typ av medicinsk gips (tyskt varumärke "Leukoplast"
)
När det gäller lukten av "kattpiss" från 4-mmc:
Jag har använt meph sedan 2009 och levt med katter sedan ännu längre sedan, och tbh för mig är kattpiss en analogi som jag aldrig skulle ha kommit på ...
Äkta meph före förbudet (glänsande vita sockerliknande kristaller) hade till största delen den lukt som vissa järnvägsbiljetter eller kontoutdrag har, när de kommer direkt från skrivaren (inte en hem- eller kontorsskrivare, talar om offentliga atm / biljettterminaler här).
Lägg sedan till en lätt bris av klortabletter (för simbassänger) och du är ganska där!
... förmodligen några rester av prekursorer eller re-Xing lösningsmedel (som jag inte kan specificera), för efter att ha gjort en ordentlig omkristallisering finns det knappast någon lukt kvar alls.
När det gäller alla post-ban meph jag har kommit att prova sedan dess, har lukten jag beskrev ovan för det mesta överskuggats av aggressiva avloppsrengöringsmedel typ av stankar, plus rester av vilket lösningsmedel som helst som hade använts i synthen, plus den tårarjerkingly bitter / pepprig brom sting :/