- Reaction score
- 7
Hej alla! Jag skulle vilja syntetisera 3-cmc för personligt bruk. Jag har blivit ganska förtjust i det, men kan inte längre få det (konstant bedrägeri / dåliga ersättare). Jag har lite erfarenhet av organisk kemi, till exempel enkla syrabasextraktioner etc. Jag har granskat detta forum och det finns flera inlägg angående denna synt, men jag kunde inte hitta en solid uppskrivning, bara döda trådar och länkar till andra inlägg som inte var lätta att följa för en nybörjare som jag själv.
Här är de reagenser som jag hittills har samlat för mitt projekt:
2-Bromo-3'-kloropropifenon (flytande form)
Diklormetan
Aceton
Metylamin
HCL 32%
Kan någon leda mig till en bra uppskrivning eller möjligen video?
Jag förväntar mig också att jag kommer att göra misstag första eller andra gången jag går igenom den här processen. Så för att inte slösa bort mina reagenser när jag tränar, vad är några bra minimala mängder att börja med, särskilt med 2b3c? Kan jag börja så lågt som 5 eller 10 ml? Justerar du sedan resten via molär vikt?
Tack på förhand !!!
Här är de reagenser som jag hittills har samlat för mitt projekt:
2-Bromo-3'-kloropropifenon (flytande form)
Diklormetan
Aceton
Metylamin
HCL 32%
Kan någon leda mig till en bra uppskrivning eller möjligen video?
Jag förväntar mig också att jag kommer att göra misstag första eller andra gången jag går igenom den här processen. Så för att inte slösa bort mina reagenser när jag tränar, vad är några bra minimala mängder att börja med, särskilt med 2b3c? Kan jag börja så lågt som 5 eller 10 ml? Justerar du sedan resten via molär vikt?
Tack på förhand !!!