hej, jag hoppas att detta finner dig bra, jag rekommenderar istället för att börja från början, varför inte utkälla hälften av stegen till Kina !!! jag säger leta efter en kemikalie som heter 2-fenylcyklohexanon, om du kan då rekommenderar jag att du köper eftersom du kommer att vara 2 steg bort från nedck. Du kan allwasy göra detta via grignards men igen, snälla bara köp det lol. Först bör du lösa upp 2-fenylcyklohexanonen i en 50/50 blandning av etylacetat och dcm och börja värma upp den. Häll sedan i en uppslamning av 2 mol ekvivalent CuBr2 och återflöde i ett par timmar. Ta nu bort lösningsmedlet med en rotovap eller juss lämna det bredvid en fläkt ett tag och minska det till ett torrt pulver, utför en enkel recrys för bromketonen men se upp. DETTA ÄR EN LACHRAMATOR! Efter att dina nya kristaller har vuxit är det dags för den roliga delen. Lös upp 100 gram (0,348 mol) av din gård till bord Bromoketone i 300cc N-Methylpyriodine som ditt lösningsmedel. Tillsätt 132 ml (1,74 mol) 40 % vattenhaltig metylamin och låt stå i 24 timmar. Häll slutligen många portioner toluen i reaktionsblandningen och rör om. Samla upp de organiska faserna och salta ut din slutprodukt. Det bästa är att detta kan göra så många olika ketaloger som du vill, håll dig säker och gör inte detta om du inte vet vad du gör. NMP är mycket giftigt, alfa-bromketonen kommer att få dig att gråta om du får mindre än en miligram på dina händer och du borstar ansiktet, lita på mig från erfarenhet när jag säger att det gör ont