Question đŸ™Var snĂ€ll och hjĂ€lp mig att komma in i produktion och syntes💊

1019er

Don't buy from me
Resident
Reaction score
50
Hej, jag Àr ny pÄ detta forum och verkligen glad att jag Àntligen hittade mÀnniskor som har den kunskap jag letade efter!

SÄ jag har redan nÀstan avslutat en die pillerpress, producerat dmt framgÄngsrikt extraherat ogrÀskoncentrat, blandat magert etc. och mitt mÄl Àr att förstÄ och komma in i produktion / syntes av olika Àmnen.

Jag tror att för början efter att ha producerat dmt skulle det bÀsta potentiella steget vara att börja producera 4mmc eftersom den "enkla syntesen" som jag har hittat hÀr Àr enligt min mening det bÀsta sÀttet att komma in i produktionen av ett Àmne med stor efterfrÄgan och bara ett fÄtal leverantörer.

SÄ min frÄga Àr, finns det nÄgot jag borde producera först innan jag gÄr in i 4mmc. Och finns det andra Àmnen som jag kan producera mer Àn mindre "lÀtt".

Finns det nÄgon som Àr villig att guida mig i rÀtt riktning, nÀr det gÀller utrustning jag behöver (magnetomrörare etc.).

Och var fĂ„r jag Ă€mnena lĂ€tt skickade till Österrike?

Vilken utrustning ska jag fÄ, sÀrskilt för annan extraktion / syntes som wel.

Skulle vara fantastiskt om nÄgon Àr villig en intresserad nykomling med lite erfarenhet för att fÄ kunskap och fÀrdigheter!

HĂ€lsningar 🙏 och tack i förvĂ€g !!!

1019er

Don't buy from me
Resident
Reaction score
50
Jag letar fortfarande efter nÄgon som kan förse mig med smÄskaliga kemikalier till att börja med.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,105
Deals
1
Ibland kan de köpas. Ibland kan de separeras frÄn hushÄlls- eller fordonskemikalier eller fÀrgborttagningsmedel etc. Ibland mÄste man bara syntetisera dem. 4mmc verkar lÀtt bara för att du kan fÄ 2-b-4-metylpropriofenon. PÄ samma sÀtt Àr mÄnga droger lÀtta att göra. Om du var tvungen att börja med proprionsyra och göra proproinylklorid för att göra propriofenon för att göra parametylpropriofenon för att göra 2-bromo-4- Me-propriofenon skulle du inte kalla det lÀtt.
Om
Vill ha hjÀlp mÄste du MINST vÀlja vad du gör och göra det preliminÀra benarbetet. Du kan Àta ur min hand, men jag kommer inte att ge dig en flaska

Í1yk721hk41c1khym1

Don't buy from me
New Member
Language
🇬🇧
Reaction score
0
>Om du mÄste börja med proprionsyra och göra proproinylklorid för att göra propriofenon för att göra parametylpropofenon för att göra 2-brom-4- Me-propriofenon skulle du inte kalla det lÀtt.

Jag ska göra det hÀr pÄ min balkong. Kan jag börja med metanol och platina som utvinns frÄn katalysatorer eller mÄste jag brÀnna mitt eget svavel ocksÄ?

sweettooth

Don't buy from me
New Member
Reaction score
8
Det handlar mer om vilken utrustning du har för att producera nÄgot Àr lÀtt om du har en bra.
4-mmc och liknande föreningar Àr i grund och botten bara reduktion lite matlagning och dra ut med opolÀrt lösningsmedel sedan kristallisering gjort.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Jag kan föreslÄ vad du behöver och jag har kunskapen.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,105
Deals
1
Det gör han. Om han springer till telefonkiosken eller den bÀrbara pottan kommer han ut med en cape och underklÀder över sina leggings

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,105
Deals
1
En kemiglasuppsÀttning med cirka 40 delar ger dig en bra start med en omrörande vÀrmeplatta. Jag kommer att kalla det 250 dollar. Men det Àr vÀldigt grundlÀggande och du kommer att vara i det $ 500 för att kunna göra college 101 kemi. Walmart har en VEVOR 1000ML 29-delars uppsÀttning pÄ försÀljning just nu för $ 99! Du kan fÄ en billigare om du försökte hÄrt men jÀmfört med riktigt billigt glas Àr det en anstÀndig ser

Last edited:

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Mitt Vevor-kit saknar bara en termometer efter ett Ärs arbete ... det betyder att de Àr ganska bra.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,105
Deals
1
Det tog mig inte lÄng tid att bryta min termometer heller, men min vÀrmeplatta har en sond och jag har ett termoelement som jag kan ansluta till min pid-kontroller som bara mÀter temp eller det finns en inbyggd i spolen som vÀrms upp och hÄller en temp

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,105
Deals
1
Jag har spenderat 3 gÄnger sÄ mycket pÄ en hoplate som man borde. Den första jag köpte kostade 60-70 dollar per styck. Det skulle inte koka vatten EVER! Det skulle faktiskt inte gÄ över 100 ° C, det hade en termistor för att stoppa det. SÄ jag tog isÀr den, och vÀrmeelementet var ingenting, som en billig hÄrtork. Tunna trÄdar lindade runt ett aluminiserat papptrÀd. 100 watt pÄstods det. 100 watt uppvÀrmning kommer inte att göra jobbet. Jag satte en 1600 watt spisbrÀnnare i den men det magnetiska flödet var sÄ starkt att magneten inte rörde sig, sedan smÀlte den till en pöl. DÀrefter fick jag en begagnad sms frÄn ebay. Det var $ 100 och nÀr jag fick det, skulle det bara röra sig frÄn 400 rpm och det saknade en fot och sÄ klagade jag och fick 50% tillbaka. Att fixa omrörningen var lÀtt, det finns en potentiometer precis pÄ potentiometern som justerar hastigheten, jag behövde bara skruva ner den. Det var 500watts ansnwould koka en kopp vatten pÄ 4 minuter. BrÀnnaren gick ut och jag kunde inte hitta en ersÀttare som var mindre Àn jag betalade för saken, gÄ jag tog en koltÀndare och böjde den för att passa elementets spÄr, vilket fungerade men jag var rÀdd att lÀmna den obevakad. SÄ slutligen bet jag kulan och köpte en $ 150 vevor med 500 watt uppvÀrmning och digital avlÀsning och en sond. Det hÀvdar att det Àr bra för 5 liter. Omrörningen Àr dock lite svag. Magneten sjÀlva Àr svag. Moral till historien fÄr 500watts uppvÀrmning det kommer att rÀdda dig frÄn att slösa bort dina pengar