Ik was een beetje teleurgesteld toen ik hier een link zag van de andere thread over laboratoriumlocaties, alsof men het allesomvattende antwoord had, om vervolgens dit te vinden. Vat dit alsjeblieft niet op als een persoonlijke aanval, maar ik hoop dat mijn combinatie van toon, sarcasme en perspectief mijn punt duidelijk maakt voor iedereen die geïnteresseerd is. Als antwoord op de berichten: Ik voel me prettig in mijn slaapkamer. Dat maakt het nog geen ideale plek om een lab op te zetten. Het is om te beginnen waarschijnlijk een slecht idee om een "drugslab" op te zetten of in werking te hebben in een huuraccommodatie, omdat je niet de eigenaar bent en niet de enige persoon met een sleutel, ook in een commerciële instelling? Nou, dat is OK denk ik ... zolang het na sluitingstijd is en je ervoor gezorgd hebt dat je comfortabel bent. Ja, maak het je ECHT comfortabel terwijl je je leven en vrijheid op het spel zet. Draag je pyjama, doe alsof je thuis bent. Ik begrijp dat je met comfortabel eigenlijk alleen maar het vertrouwen bedoelt dat je kunt opereren in welke hoedanigheid dan ook die je als 'veilig' kunt rechtvaardigen. Ik zou me er echter niet mee vermaken, want dit kan alleen maar leiden tot zelfgenoegzaamheid.
.
Wat zeggen ze over zelfgenoegzaamheid? (Ik ben het vergeten, maar...) Waan jezelf nooit in een vals gevoel van veiligheid, maar maak je haar ook niet grijs door je er zorgen over te maken: "Ik ben niet verslaafd aan coke en loop niet door het gebouw te ruiken naar ether met een kilo methylamine, pratend met iedereen die er toch niet is, dus 'het is allemaal goed.Probeer de rol te spelen van wie je zegt dat je bent en wat je verondersteld wordt te doen, en probeer er niet uit te zien als een paranoïde, onzekere en onstabiele illegale drugsproducent die verdacht veel probeert te verbergen. Behandel elke kok alsof de rechter, jury en beul op weg zijn om een welzijnscontrole bij je uit te voeren zodra je je ruwe product naar buiten brengt met een militaristische geest van initiatief. Begin bijvoorbeeld met afbreken en opruimen voor of tijdens de herkristallisatie, als dat mogelijk is.
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zitten gevangenissen en penitentiaire inrichtingen niet vol met homoseksuele verkrachters en/of informanten. Er zijn er zeker veel meer dan kan worden bevestigd. Ik heb het genoegen gehad om een paar van deze prachtige instellingen te bezoeken. Ik weet niet waar of hoe alle anderen graag hun tijd uitzitten, ieder zijn meug, ik blijf liever buiten schot. Misschien is Hollywood schuldig aan het stereotype. Zowel sodomie als communiceren/compromitteren met autoriteit, op welk niveau dan ook, wordt over het algemeen universeel en openlijk gemeden. Zelfs de "OK" gevangenisbewakers houden niet van verklikkers, want de bewakers krijgen het zelf ook te horen. Ik lees en train zelf liever, schaken is ook cool. Verlies van vrijheid als gevolg van betrapt worden terwijl je iets doet wat niet mag, hoort erbij, hoewel het niet zo hoeft te zijn en we doen ons uiterste best. Op een gegeven moment moet het verwacht en gepland worden, maar het moet vermeden worden tegen soms hoge kosten.
Mijn advies: schop de grootste jongen op zijn donder op de eerste dag, of word iemands bitch ..... erm, ik bedoel... Respecteer iedereen maar probeer geen vrienden te maken. Sluit je niet aan bij bendes. Blijf bij "je eigen mensen". Gok niet en word niet high. Hou je shit voor jezelf. Als je een solide kerel bent, je met je eigen zaken bemoeit en weet wanneer je moet zwijgen, hoef je je nergens zorgen over te maken. Waarschijnlijk zal niemand je iets opdringen, agent of oplichter, als je er niet om vraagt. Als je denkt dat je de wet gaat overtreden en dat er nooit iets gruwelijk mis zal gaan, dan heb je waanideeën. Je eigen bloed kan overtuigd worden om je te verraden, "voor je eigen bestwil."... "Om te voorkomen dat je jezelf of anderen iets aandoet." Inderdaad, losse lippen doen schepen zinken.
Waar het op neerkomt, zoals de oldtimers tegen me zeiden: "Als je de tijd niet kunt uitzitten, doe de misdaad dan niet." Als je een stap omhoog wilt doen, bereid je dan voor op de consequenties en ga er ALLEEN mee om. Ik beloof je, mensen zullen luisteren en zeggen: "Nou, dat is balen", maar aan het eind van de dag zal het niemand een reet kunnen schelen hoe erg je geluk was en hoe het afliep. De slimme bijen kopen geen spinnende velgen en stickers voor hun gloednieuwe Escalade met hun eerste zak geld. Ze bewaren het voor een regenachtige dag, wanneer ze een advocaat en borg nodig hebben en iedereen hen de rug heeft toegekeerd. Ik verontschuldig me voor elke vermeende belediging. Ik bedoel er niets mee, ik wil alleen maar helpen. Sorry ook voor de enorme uitweiding naar het gevangenisonderwerp, maar ik heb nog niet veel advies gezien van iemand op dit forum met echt inzicht of ervaring over wat je moet doen als het leven SNAFU'd wordt. We halen niet allemaal heelhuids de eindstreep, als we die al halen. Statistisch gezien zullen velen van ons op een bepaald punt op deze weg tegen een muur botsen. Ik hoop dat de BB-ploeg boven de radar zal vliegen. Ik wens jullie veel geluk en succes en veel vruchtbare koks! Sorry ook voor deze zware post.
---Met liefde en respect. o7