Na 25 jaar opioïden te hebben gebruikt en ermee te hebben omgegaan, vind ik dat wat geschikt is van persoon tot persoon verschilt. Sommige mensen kunnen functioneren en dagelijks gebruiken zonder negatieve bijwerkingen (naast mogelijke gezondheidsproblemen op den duur, zoals in mijn geval), anderen raken de controle kwijt en belanden in de gevangenis, op straat en gaan dagelijks naar een kliniek of overlijden. Het terugdringen van drugsgebruik heeft het aantal overdoses zeker verergerd. Ik ken mensen die na vele jaren van door dokters voorgeschreven pijnbehandeling zijn gekort of gestopt met pijnmedicatie en die echt pijn hebben. Ze betalen nu maandelijks een belachelijk bedrag voor hun medicijnen en lopen het risico een fent geperste pil te kopen. Elke situatie is anders. Ik weet dat de mensen die de "opioïdencrisis" beheersen en degenen die beslissen wat wel en niet kan worden voorgeschreven en in welke hoeveelheid, meer kwaad dan goed doen. Voor degenen die fent of zelfs niet fent geperste medicijnen verkopen, als je het gaat doen, huur dan een chemicus in of leer het jezelf aan en doe het goed. Als een pil nep is, waarom zou je hem er dan laten uitzien als een pil die niet nep is, tenzij je van plan bent iemand te overvallen. Als je pillen perst, maak dan je eigen merk of merk en stop met het op een oxy 30 te laten lijken als dat niet zo is. Dat maakt het moeilijk voor mensen met echte pillen om ze te verkopen en voor kopers om je te vertrouwen als ze iets echts willen. Dat is wat me het meest dwars zit. Wat is het nut? Hier is een oxy voor je, maar het is niet echt oxy... Waarom zou je het erop laten lijken? Waarom het oxycodon noemen als het dat duidelijk niet is?