Question De goedkoopste manier om meth te maken is maar één keer succesvol geweest

Grubby

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
12
Vraag het de chemie-experts! Want deze methode is me maar één keer gelukt! Is het de goedkoopste manier om amfetaminehydrochloride te maken? Zijn er belangrijke ringverbindingen die gemist worden waardoor er geen amfetaminekristallen gemaakt kunnen worden?
1. Meng 40 gram fenylaceton, 20 gram methylaminehydrochloride en 200 ml methanol, voeg een spoortje natriumhydroxide toe om het te neutraliseren tot zwak alkalisch, en reageer bij 80 graden gedurende 2 uur om een imine tussenproduct te genereren.
2. Voeg 10 gram natriumborohydride toe aan het imine tussenproduct en reageer 6 uur bij kamertemperatuur om amfetamine te genereren.
3. Voeg 100 ml water toe aan de reactieoplossing, scheid de organische laag en herhaal het wassen driemaal. Voeg na elke keer 100 ml water te hebben gebruikt een geschikte hoeveelheid zoutzuur toe om te neutraliseren tot pH 5.
4. Verdamp al het water en stop met verwarmen als de temperatuur boven de 100 graden is. Wat je krijgt is nog steeds een vloeistof... en er zijn geen kristallen totdat het gedroogd is! Ik weet echt niet wat er fout is gegaan

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,110
Deals
1
De juiste hoeveelheid NaOH, om 20 gram methylammoniumchloride te neutraliseren, bereken ik op 0,5 gram, wat meer is dan een spoor. Heb je het berekend?

Grubby

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
12
Ja, ik heb opzettelijk een overmaat NaOH gebruikt om ervoor te zorgen dat de pH-waarde tussen 8 en 9 lag.
In dit experiment bestond het reactiemengsel uit 20 ml methylammoniumchloride, 200 ml methanol en 40 ml fenylaceton. De reactie werd uitgevoerd onder magnetisch roeren bij een temperatuur van 80 °C gedurende 2 uur.

View previous replies…

Grubby

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
12
Na de vorming van het imine tussenproduct bleef mijn reactiemengsel (RM) in watervrije toestand. Na afkoeling tot kamertemperatuur werd langzaam 10 mg natriumborohydride toegevoegd. De reactie mocht 6 uur doorgaan. Tot op dit punt weet ik niet zeker waar het probleem kan zijn ontstaan.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,110
Deals
1
Ik ben geen chemicus, dus verbeter me als ik het mis heb, maar ik dacht dat je de ph van 2 punten lager dan de pKa naar 2 punten hoger dan de pKb moest schommelen, dus 12'1 en 4,6. Voor elk punt minder dan dat laat je 3% van het product in de verkeerde vorm achter, dus je verloor 9% toen je stopte tussen 8 en 9 en 1,2% aan de andere kant. Methylammoniumchloride is een vaste stof, maar je gebruikt ml om uit te drukken hoeveel. Er ontbreekt een deel van de vergelijking, wat is de mol-dichtheid van deze vloeistof? Is het water of...?

Grubby

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
12
Uh... Ik heb de hoeveelheid materiaal niet nauwkeurig gemeten, maar help me alsjeblieft om te controleren of er nog meer ernstige fouten in mijn experimentele proces zitten die tot een mislukking kunnen leiden? Ik heb bijvoorbeeld tijdens de extractiefase direct water toegevoegd voor de scheiding zonder extra oplosmiddelen te gebruiken. Ik weet het niet zeker. Ik dacht gewoon dat de gelaagdheid van rm al duidelijk was, dus deed ik dit.