Question Zakelijk advies voor kleinschalige wietverkoop.

bad_coco_melon

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 11, 2023
Messages
44
Solutions
1
Reaction score
24
Points
8
Hallo!
Ik heb advies nodig. Ik ben een van twee broers die gewone wiet verkopen in een kleine stad.
Mijn broer en ik willen graag een stapje of twee hogerop.
Op dit moment verkopen we ongeveer 40g wiet per week, met een gemiddelde van 100g per maand. We zijn eenvoudige wederverkopers, we kopen in Spanje en verkopen hier voor een kleine winst om ons collegegeld te kunnen betalen. Onlangs kregen we te horen dat een van onze kopers van ons koopt en aan een naburige stad verkoopt, wat betekent dat die stad geen verkoper heeft, toch?

De eerste vraag is hoe we nu moeten handelen? Moeten we iemand inhuren om daar te verkopen? Moeten we die man inhuren die al verkoopt? We weten het, het klinkt erg inhalig, maar op dit moment maken we misschien 250 dollar winst per maand als we alle kosten, gasgeld en huur aftrekken.

Tweede vraag, op dit moment verkopen we in kleine plastic zakjes, plastic theezakjes als je wilt, moeten we dit veranderen?

Derde vraag, stel dat we deze man inhuren, hoe kunnen we er dan zeker van zijn dat hij ons niet zal verraden? We zijn broers, we vertrouwen elkaar, we doen dit dag en nacht samen en we verdelen alles. Hoe kunnen we er zeker van zijn dat deze nieuwe man ons niet verraadt?

Opmerking: We proberen niets anders te verkopen, deze stad is prima zoals het is, we 'controleren' de markt hier, onze agenten vinden onze zaken prima zolang we alleen wiet verkopen.

Bedankt voor het lezen!
 
Solution
Yo man :)

I wouldn't put out that detailed information about your structure into the open tbh.

Also, and this is just my thought, don't think like one of these kingpins shown on TV when your business scale is yet not big enough to put you into prison :)
Live and let live, if you do trust each other, never change a running system. Maybe rather try to find new customers that buy from you directly instead of introducing new people to your business that most likely don't think like you and mess things up longterm

vacuum sealed bags increase the safety for your...

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Yo man :)

Ik zou die gedetailleerde informatie over je structuur niet openbaar maken.

Ook, en dit is slechts mijn gedachte, denk niet als een van die kingpins die op tv te zien zijn als je bedrijfsomvang nog niet groot genoeg is om je in de gevangenis te stoppen :)
Leef en laat leven, als je elkaar vertrouwt, verander dan nooit een lopend systeem. Probeer misschien liever nieuwe klanten te vinden die rechtstreeks bij u kopen in plaats van nieuwe mensen in uw bedrijf te introduceren die waarschijnlijk niet zoals u denken en dingen op de lange termijn verknoeien.

vacuüm gesealde zakken verhogen de veiligheid voor je klanten.
Gedeeld mijn mening over dit hierboven, verander nooit een lopend systeem
 

bad_coco_melon

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 11, 2023
Messages
44
Solutions
1
Reaction score
24
Points
8
Bedankt voor uw antwoord en uw bezorgdheid. Bedankt, maar wees niet bang dat we te veel delen, ik betwijfel of iemand er iets om geeft of ons kan vinden.

We begrijpen het volkomen. We vonden het gewoon de moeite waard om de kans te grijpen, maar het lijkt erop dat we dat niet moeten doen.

Bedankt voor uw antwoord en het aanbevelen van vacuüm gesealde zakken.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Vacuüm gesealde machines kosten 100-150 en de zakken zijn ook vrij goedkoop :) Het geeft je een beetje meer professionaliteit en als ik terugdenk aan de tijd waarin ik kleine zakjes verkocht, houden klanten wel van personal branding!

Graag gedaan trouwens... en je hebt ook gelijk, het volume dat je verkoopt zou te klein zijn voor een onderzoek, maar ik zou je toch aanraden om zo laag mogelijk onder de radar te blijven. Maak nooit bekend in het darknet/internet dat je samenwerkt met familieleden, beschrijf nooit je locatie te gedetailleerd en praat niet publiekelijk over nummers waar je mee bezig bent..bewaar dat voor privégesprekken met mensen die je kunt vertrouwen (als vertrouwen een ding kan zijn hier, maar ik denk het wel).
Ik kan me voorstellen dat het niet al te moeilijk is om twee broers te vinden in een klein dorp in de buurt van Spanje (Frankrijk of Portugal).
 
Solution

chicaloca

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 16, 2022
Messages
41
Reaction score
8
Points
8
Het lijkt erop dat je van jouw land naar Spanje rijdt en ik kan je vertellen dat het een risico is, want ik ben een paar jaar naar Nederland gereden en de wegen worden erg gecontroleerd door politie en douane. Als je 50 trips maakt is het vrij zeker dat je gearresteerd wordt. Ik zal beter veel kleine hoeveelheden bestellen op DNM met een vals adres en naam...
 

bad_coco_melon

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 11, 2023
Messages
44
Solutions
1
Reaction score
24
Points
8
Hallo broer!
Laten we zeggen dat je het goed geraden hebt. We rijden van Spanje met wiet terug naar onze thuisstad.

Wat denk je dat we in plaats daarvan doen?
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Zoek een manier om het te laten verzenden en verhoog de hoeveelheden waarin je inkoopt om de prijs te verlagen zodat je meer winst maakt en minder vaak hoeft te verzenden.
 

Tweaker

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Meer wiet verkopen. Je verkoopt 40g per week, veel mensen roken zelf ook zoveel.
 

S1NTH3T1C

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 3, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
3
Ik weet niet waar je bent, maar je moet zeker een paar 🔫 hebben, voor veiligheidsdoeleinden, je hebt ook een uitvalsbasis nodig, zoek dan een paar loyale mensen (bangelijk werkt ook), zeg 6 in totaal. Laat ze voor je verdelen, zodat ze technisch gezien zelf ergens schuldig aan zijn. Nadat ze comfortabel gehoorzaam zijn (en je je input/output hebt verhoogd. Hoeveel reken je per gram? Waarom zo'n lage output?) verdeel je ze tussen jou en je broer zodat 3 van hen direct verantwoording afleggen aan elk van jullie. Breid dan uit naar je andere stad. Stuur jij of je broer alle 3 de ondergeschikten, laat jou de ene stad controleren en neem zijn mensen mee naar de andere stad om een basis voor operaties te kopen e
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
141
Points
43
"Ik weet niet waar je bent, maar..." Heb je dit wel gelezen? Ze verkopen een beetje wiet in West-Europa. Op een plek waar in principe NIEMAND vuurwapens heeft, is al dat maffia-gedoe een beetje veel, vind je niet?
 

S1NTH3T1C

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 3, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
3
Als ze op hetzelfde niveau door wilden gaan misschien, maar als je wilde uitbreiden en een meer winstgevende organisatie wilde worden, zou je moeten zorgen voor de veiligheid en bescherming van je product en je ondergeschikten. Het is waar dat wij Amerikanen van onze wapens houden, maar vooral als ze ver te zoeken zijn, hoe kun je dat anders beter doen?
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Je kunt er niet zeker van zijn dat hij je niet zal verraden. Vroeg of laat wordt je door iemand belazerd.
 

kpach

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 26, 2023
Messages
60
Reaction score
36
Points
18
Maak de prijs hoger als hij niet met je wil werken, verzamel informatie om de overhand te hebben als hij je vuil maakt en voor de zakken kun je bulk kopen op Aliexpress.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
141
Points
43
Als iemand een consignatie wil voor een grotere hoeveelheid, is het aan jou om te bepalen of je deze persoon vertrouwt. Zijn ze de kans waard? Wat is het risico? Een paar honderd euro? Als het werkt, zul je op de lange termijn veel meer winst maken in de loop van de relatie, en als je een van de enige bronnen bent voor marihuana en goede zaken doet, zullen mensen loyaal zijn. Geef een paar keer consignatie totdat ze genoeg geld hebben en ze meer volume kunnen kopen en jij hen kunt bevoorraden zoals jouw leverancier jou bevoorraadt. Je kunt er nooit zeker van zijn dat niemand je naait in deze business, maar je kunt het risico minimaliseren. Waarom de moeite en het risico nemen om "werknemers in te huren" en verantwoordelijk te zijn voor het samenspannen om wetten te overtreden met mensen waarvan je niet zeker weet of je ze kunt vertrouwen? Je kunt proberen kopers te koesteren en ze te helpen groeien, maar houd ze als klant. Laat ze hun eigen gang gaan, het is beter om niet gepakt te worden als "EL JEFE" ¿tu sabe?
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
U zegt niet waar u zich bevindt en als u op kleinere schaal verkoopt, is niemand geïnteresseerd in zo'n kleine markt. Ik ben Colombiaanse en heb veel ervaring.
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Als je met de markt begint Verkoop goede kwaliteit en niet in grote hoeveelheden, tenzij je al lang bij de klant bent. Het zijn 2 broers, 1 kan gaan wonen in die sector waar de persoon die je zegt verkoopt om de markt en de collectie van het product een beetje beter te controleren en te verkopen aan die persoon die je zegt. Het is een andere zaak voor jou om de leverancier van die persoon te zijn, je levert geen koopwaar en dan krijg je betaald, het moet geleverd en betaald worden, hij zal zijn eigen markt controleren in de sector die hij zegt te hebben want als je niet op 2 plaatsen kan zijn is het beter dat je hem verkoopt aan 1 prijs dat winnen beiden. . Als je je koopwaar aflevert en ze betalen je later, kun je het risico lopen het kwijt te raken omdat ze je vertellen dat het gestolen is, dat de politie het van ze heeft afgepakt, dat ze het geld niet hebben, kortom voor veel dingen is het het beste om te leveren en te betalen.
 
Top