Question (Beveiligingsgerelateerde) verbeteringen voor dit Forum

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
46
@HEISENBERG

Ik heb besloten om dit openbaar te maken omdat het voor velen van ons interessant zal zijn.

Een functie die ik heel graag zou willen hebben is zoiets als een timer waarmee ik een tijd kan instellen waarna een specifieke pn automatisch wordt verwijderd.
Pn-discussies zijn vaak meer persoonlijk, bevatten misschien persoonlijke informatie die kan helpen bij identificatie door de politie enz.
daarom denk ik dat het een goede toevoeging zou zijn om de mogelijkheid van automatische verwijdering te hebben, om het aantal mogelijke sporen laag te houden in het geval van datalekken of infiltratie van dit forum.

Ten tweede:
Over je server setup: Kun je transparant zijn over wat voor soort gebruikersgegevens precies worden gelogd (systeem footprints, geolocatie, ip adres etc....)? Hoe lang worden die dingen opgeslagen?

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Hallo. Elk privébericht wordt 30 dagen nadat het is aangemaakt verwijderd. Je kunt je gesprekken versleutelen met een geheime sleutel. We slaan deze sleutels alleen op de server op totdat alle gesprekspartners bevestigen dat ze de sleutel hebben bewaard. We loggen alleen de informatie die nodig is voor de normale werking van het forum, ip-adressen, vingerafdrukken, geo loggen we niet. Daarnaast kun je een ui-domein gebruiken voor nog meer veiligheid.

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Gisteravond gebeurde er iets vreemds:

Toen ik inlogde op het forum kon ik geen berichten versturen of commentaar geven op berichten en er verscheen een bericht dat de site vereist dat ik cookies accepteer.
Ik neem aan dat dit een fout was omdat het niet meer verscheen toen ik een nieuwe Tor-identiteit kreeg, maar het was nog steeds vreemd.

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Als de fout opnieuw optreedt, kunt u een screenshot maken en naar mij sturen, maar ik neem aan dat deze fout te wijten is aan de recente NoScript-update

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Reaction score
46
Bedankt, ik wist niet dat mijn inbox automatisch werd opgeschoond.

PGP is een haalbare optie.

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Solutions
2
Reaction score
1,751
Deals
666
Je kunt het zelf controleren, je zult geen privéberichten vinden die ouder zijn dan 30 dagen.

Saul

Don't buy from me
Resident
Reaction score
134

De nieuwe update van Tor Browser veroorzaakt popups met 'potentiële identiteitslekken'! Je kunt deze popups negeren

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
600
Oh oké, bedankt dat je me dat laat weten.

Eigenlijk was het een pop-up die niet van de Tor-browser kwam, maar was ingebed in het Breaking Bad-ontwerp. Nog steeds een pop-up, maar niet van Tor.
Er was ook alleen een sluitknop, waar ik op klikte, maar niets om akkoord te gaan of niet akkoord te gaan met cookies.

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
30
Ja, er was een update over het automatisch verwijderen van metadata van het personeel een paar maanden geleden.