Question Schalen van amalgaam

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 17, 2022
Messages
75
Reaction score
10
Points
8
Hoeveel kan het amalgaam worden geschaald? En is er een verhouding tussen bijvoorbeeld reactanten en de grootte van het vat?

Ik heb gelezen dat motorrijders in de jaren 70 meth maakten met amalgaam en grote partijen in vaten gooiden, dat in een stroom gooiden en hopelijk niet explodeerden. Ik heb ook een artikel gelezen waarin iemand een vat maakte van een 55 gallon vat, en dat klinkt als een hele goede grote schaal.
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
436
Reaction score
663
Points
93
Het amalgaam kan op schaal worden gemaakt, maar je moet de omstandigheden kiezen voor het laden van de componenten in je vat.
Als de reactie wordt uitgevoerd in vaten, zonder de juiste koeling en menging, zal de temperatuur de kritische grenzen overschrijden, zullen alle oplosmiddelen wegkoken en zal de reactie niet kwalitatief verlopen met de vorming van onzuiverheden.
Als we het hebben over het verkrijgen van een product van hoge kwaliteit, zijn er maar twee manieren:
De lading schalen door veel gelijksoortige reacties uit te voeren in kolven waarin de temperatuur kan worden geregeld. Giet vervolgens alle producten in één grote container, alkaliseer en extraheer.
De tweede optie is het gebruik van glazen laboratoriumreactoren met een omhulsel, waarin je automatisch mengen kunt inschakelen en de temperatuur kunt regelen door stromend water in het omhulsel van de reactor.
 
Top