Question Veilige manier om waterstofgas af te geven?

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Wat is de beste manier om met waterstofgas om te gaan als ik een reactie uitvoer die waterstofgas produceert? (Afgezien van het gebruik van een professionele zuurkast.)
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Zink HCl ?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kunt u dit toelichten?
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Redox betekenis. H2 niet naar de ruimte schieten 🤣
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
ok. dus ik voeg zink hcl toe aan de oplossing met natriumborohydride erin om de explosiviteit te verminderen?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Laat slangen van de bovenkant van de condensor naar buiten lopen als je je daar zo'n zorgen over maakt.
Maar als je alleen reduceert met bijvoorbeeld borohydride, is een open raam en een draaiende ventilator prima.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
maar is waterstofgas niet brandbaar met de lucht?
 

archae

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 25, 2022
Messages
77
Reaction score
65
Points
18
H2 kan namelijk een explosie veroorzaken bij een minimale concentratie van 4%. Om echt zorgwekkend te zijn zou je er vrij veel van moeten gebruiken om een normale ruimte op dit punt te vullen.

Als je je werkruimte goed ventileert, zou dat geen probleem moeten zijn.
 

cesc

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 25, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
1
Hoi. Voor zover ik weet is H brandbaar met vuur Inderdaad,
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Het hangt echt af van de hoeveelheid gas die wordt geëvolueerd, dus als dit geen groot volume is, kun je ook een eerder opgeblazen en vervolgens geleegde ballon aan het einde van je opstelling zetten, terwijl deze zich opblaast zal de druk in het systeem toenemen (vaak genoeg een gewenst iets in hydrogeneringsreacties) en in plaats van hem te laten knallen, verwissel je hem en leegt de volle ballon. Het voordeel van H2 is dat het lichter is dan lucht, dus het zal eerder de neiging hebben om met een luchtstroom uit een kamer te ontsnappen en zich dan op te hopen tot explosieve mengsels met O2 in de atmosfeer (de reden waarom Et2O een gevaarlijk oplosmiddel is, is dat het zich ophoopt op de vloer en tegen de tijd dat het je neus bereikt kan het te laat zijn). Ik hoop dat dit helpt.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Dit is precies waar ik aan dacht, hoewel als de ballon per ongeluk knapt voordat ik hem heb verwisseld, het misschien een explosie kan veroorzaken door snel drukverlies of statische elektriciteit.

Ik was van plan om een slang van mijn condensor naar buiten het raam te leggen. maar ik ben nog steeds een beetje paranoïde/bezorgd over explosies. ik denk dat ik dit maar moet doen.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Je hebt de meer geprefereerde methode gekozen, maak je geen zorgen H2 drijft beter dan He en het zal wickly verdunnen in de buitenatmosfeer ook omhoog en weg van de bron (zorg ervoor dat de slang vanaf het bovenste punt buiten is bevestigd om te voorkomen dat het gas door de wind wordt teruggeblazen).
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
De juiste manier is om de pijp af te sluiten en een vlamterugslagbeveiliging op het uiteinde te plaatsen.

maar een slang/leiding naar buiten zou voldoende moeten zijn, zolang er geen waterstof wordt opgevangen.

Waterstof is lichter dan lucht. Denk aan een heliumballon. Iedereen heeft wel eens ervaring met het verliezen van een heliumballon.

Denk aan 3 seconden nadat je de ballon hebt losgelaten.

Waar is de ballon nu?
Ben je in staat om de ballon terug te pakken?

Is de ballon een gevaar voor explosies? Hoe snel verliet het je omgeving.

Het pad naar de hemel zou het beste ongehinderd zijn.

Laat het zich niet ophopen in de kamer waar je werkt.

De meeste reacties zijn niet geschikt om een gesloten systeem te hebben om drukopbouw/explosies te voorkomen.

Tenzij je een drukbom maakt waarbij je drukvaten hebt.

Ik zou geen ballon gebruiken... Slangen of pijpen gebruiken... Die kleine druk betekent dat je dikke wanden nodig hebt.

Maar als je afzuigkap groot is, leid je alleen de gasstroom.

Als de afzuiging van de keukenventilator rechtstreeks naar buiten gaat, is dat ook goed.

Sommige badkamers sturen de lucht alleen het dak in, maar tenzij u naar het dak gaat voor een cigerrettte, moet het goed gaan.

Ventilatoren hoeven niet eens aan te staan. Als het naar buiten leidt... Gewoon de slang een stukje omhoog laten lopen... Of naar buiten waar hij recht omhoog kan. Waterstof heeft volgens mij geen geur... ik kan het mis hebben...

Als er veel waterstof wordt geproduceerd, kan het wat vloeibaar oplosmiddel met zich meedragen. Het verdampt. Als dat ruikt, moet je aanpassingen maken om rekening te houden met de grote schaal.

Ik stel voor dat je alles test om te weten waar je mee te maken hebt.

Kleinere reacties maken de problemen kleiner. Dan kun je beslissen wat je echt nodig hebt.

Waterstof is buiten heel veilig zolang er geen ontstekingsbron is.



Het zijn de gassen die naar beneden gaan en blijven hangen waar je je zorgen over moet maken omdat je niet eens weet dat ze er zijn.

Als het stinkt na een kleine test. Dan moet u het gas verwijderen.

Hier is een video van iemand die een waterasporator gebruikt om het gas te wassen. Je moet het deksel sluiten... En een pijp vanaf het deksel zodat je de waterstof nog steeds naar buiten kunt leiden.



Blijf veilig
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
ook heeft een koperen zeef de magische eigenschap om vlammen tegen te houden
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Bedankt daarvoor.
 
View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Ik weet het echt niet, maar dit heb ik gehoord van een gerenommeerde professor met veel ervaring in de industriële chemie, dat het plaatsen van een fijne koperen zeef bij de gasuitlaat van ontvlambare spullen de vlam die het systeem binnenkomt blokkeert. Ik heb zo'n zeef wel geplaatst, maar ik was wat voorzichtiger om geen ontstekingsbron te hebben, dus ik heb nooit de ongelukkige kans gehad om de effectiviteit ervan te zien.
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Interessant, ik hou wel van onzekere stukjes kennis... Ik moet mijn hoofd hier nog over buigen.

Ik wil dit spoor volgen tot waar het ook leidt... Maar ik weet niet met welke term ik deze kleine reis moet beginnen... Het is altijd het jargon om het juiste woord te vinden om de antwoorden te krijgen die we zoeken...

Noemde hij het een zeef? Misschien vlamvertrager?
 

sharetea

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 19, 2023
Messages
19
Reaction score
8
Points
3
Ik zoek en zoek... En ik realiseerde me... We hadden gaas voor hoge temperatuur... En bunsenbranders eronder. En u hebt gelijk, het gaat niet verder dan... Wtf..
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
het moet koperen gaas zijn
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
een elektrolytische H2-generator is de beste als je hem gebruikt voor heterogene katalytische reducties zoals met Pd/C
 
Top