Question Racemisatie

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Hallo,
Ik kwam een interessant artikel tegen waarin racemisering van l-methamfetamine tot het racemische product wordt genoemd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Attachments

• wiqLnVGtT7.png
    wiqLnVGtT7.png
    118.2 KB · Views: 387

Evilcarrot2

Don't buy from me
New Member
Reaction score
16
Ik zag dit ook en zou graag meer willen weten.
Dan kan al dat overgebleven l-amph of l-methamph worden geregenereerd tot racemisch en nog eens 25% meer d-anpth of d-methamph krijgen met slechts 1 keer recemitiseren.
Als iemand ervaring heeft met racemitiseren, dan horen we dat graag.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Ja, dat zou heel interessant zijn, vooral voor grotere producthoeveelheden. Helaas heb ik niets preciezer gevonden, waardoor ik aanneem dat het proces erg complex of onrendabel is.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
662
Deals
8
Lijkt me interessant, ik probeer me te verdiepen in het proces. Ik zal updaten als ik de juiste manier heb gevonden ;-)

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
662
Deals
8
Het zal niet snel gaan, ik heb nu niet zoveel tijd, maar ik zal het maken, ik ben erg koppig hahahah ;-)

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Ik ben blij dat de zaken nu op gang komen, dat ze zo snel een manier hebben gevonden. Ik heb er alle vertrouwen in dat we een manier zullen vinden. Bedankt Btcboss2022 dat je dit project op je hebt genomen. :)

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Als je je product in een oplosmiddel in een donkere kamer op kamertemperatuur laat staan, zal het na lange tijd vanzelf gaan racemiseren. Ik snap wat dit betekent, maar het is een optie.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Wat betekent lange tijd? Ik zou het gewoon proberen.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Ik heb het zelf niet gedaan, ik hoorde van een mede-insectoïde die in een lab werkte om enantiomery te bestuderen, dus ik weet het niet precies, misschien zijn er gegevens over andere verbindingen die je kunt extrapoleren om een zeer ruwe schatting te krijgen.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Dan zal ik hier meer over te weten komen, misschien vind ik iets. Hartelijk dank

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Ik denk van wel, ik heb me inmiddels ingelezen in het onderwerp en het lijkt erop dat warmte en licht racemisatie aandrijven, het is een concept dat gebruikt wordt om bepaalde locaties te dateren door fossielen van zeedieren en dergelijke te bestuderen, waarbij het principe is dat je aan de hand van het % enantiomeren kunt zien hoeveel tijd er verstreken is sinds het dier stierf, aangezien je weet dat de meeste aminozuren in biologische systemen worden gebruikt in de levorotaire vorm, vervolgens kijk je hoeveel dextrorotair aminozuur er is gevormd en van daaruit kun je de leeftijd van de locatie schatten, dit is heel grof uitgelegd, alleen als bewijs van het concept.Ik zat er dus alleen naast met het lichte deel :p. Hier zijn wat bronnen, een ervan beweert, direct citaat: Bij 160 °C wordt een racemisch mengsel binnen 10-20 uur bereikt, terwijl in Arctische gebieden (-10 °C) een racemisch evenwicht 1-2 Ma vereist.
G.H. Miller, ... S.J. Clarke, in Encyclopedie van de Quartaire Wetenschappen (Tweede editie), 2013
Rainer Grün, in Encyclopedie van de Archeologie, 2008

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Moet een deel van de D aanwezig zijn als katalysator, vraag ik me af?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5

"Racemisatie is de chemische reactie die een aminozuur omzet in zijn alternatieve enantiomeer of spiegelbeeldvorm. De snelheid waarmee racemisatie verloopt varieert tussen aminozuren afhankelijk van het vermogen van R-groepen om een carbaniontussenproduct te stabiliseren. Het carbaniontussenproduct is het molecuul dat gevormd wordt wanneer de waterstofzijketen wordt onttrokken aan een aminozuur. In een ideaal systeem is er bij readditie van het waterstofatoom aan het carbaniontussenproduct een gelijke waarschijnlijkheid van l- en d-aminozuurvorming en zijn de voorwaartse en terugwaartse reactiesnelheden gelijk. Onder deze omstandigheden stijgt d/l van waarden dichtbij nul in moderne weefsels tot d/l eenheid bereikt bij racemisch evenwicht. Een gevolg van deze omstandigheden is de vertraging van de racemisatiesnelheid naarmate de mate van racemisatie toeneemt - de karakteristieke kromlijnige trend die ontstaat wanneer d/l verhoudingen worden uitgezet tegen lineaire tijd."

D-aminozuren zijn zo zeldzaam in de natuur dat mensen dachten dat ze niet eens bestonden, dus de meeste levende wezens gebruiken alleen L-aminozuren in 100% verhouding en ze racemiseren nog steeds na verloop van tijd.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Algemene procedure voor racemiseringsexperimenten. A
0,06 M oplossing van amine (100 mg) en thiol (1,2 of 0,2 equiv)
in benzeen werd refluxed gedurende 2 uur (stoichiometrische conditie) of 7
uur (katalytische toestand) in aanwezigheid van AIBN (een totale
een totale hoeveelheid van 20 mol % AIBN werd verdeeld in drie gelijke
porties (bij een reactietijd > 2 uur) die elke 2 uur successievelijk werden toegevoegd). Na concentratie werd het residu verdund
met HCl (1 M) en werd de oplossing gewassen met Et2O. De
waterige fase werd gebaseeerd met verzadigd natriumcarbonaat
en geëxtraheerd met Et2O. Het zuivere amine werd geïsoleerd na
drogen op MgSO4 en concentreren.