Question Propionzuur door de haloformreactie

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Heeft iemand hier een goede beschrijving van?

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Een nog eenvoudigere manier gevonden...

500 ml 2M HCl toevoegen aan 2M natrium- of calciumpropionaatoplossing om 1L 1M propionzuur te maken

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Vloeistoffase-oxidatie van propionaldehyde met atmosferische zuurstof tot propionzuur in aanwezigheid van mangaan(II)-propionaat als katalysator

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Honderd gram (125 cc., 1,7 mol) n-propylalcohol, b.p. 96-96,6°, wordt in een rondbodemkolf van 2 liter met drie hals geplaatst, voorzien van een kwikdichte roerder (noot 1), een druppeltrechter en een 60 cm bolkoeler (noot 2) die onder een hoek van 45° is geplaatst. Door deze condensor circuleert water van 60°. Een condensor voor neerwaartse destillatie is verbonden met de bovenkant van de eerste condensor. Door de tweede condensor circuleert koud water. Door middel van een adapter wordt het onderste uiteinde van de tweede condensor verbonden met een opvangvat dat met ijswater wordt gekoeld.
De alcohol in de kolf wordt verwarmd tot koken, geroerd, en een mengsel van 164 g. (0,56 mol) kaliumdichromaat, 120 cc. geconcentreerd zwavelzuur (2,2 mol), en 1 l. water wordt toegevoegd door de druppeltrechter. Het toevoegen duurt ongeveer dertig minuten en gedurende deze tijd wordt de inhoud van de kolf krachtig aan de kook gehouden. Nadat al het oxiderende mengsel is toegevoegd, wordt de inhoud van de kolf gedurende vijftien minuten gekookt om het laatste deel van het aldehyde te destilleren. Het propionaldehyde dat zich in het opvangvat verzamelt, wordt gedroogd met 5 g watervrij natriumsulfaat en gefractioneerd gedestilleerd. De opbrengst van propionaldehyde met een kooktraject van 48-55° en een brekingsindex van 1,364 (noot 3) is 44-47 g. (45-49 procent van de berekende hoeveelheid).

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
@Frit Buchner is de weg kwijt, kan het nergens kopen, lijkt me moeilijk te synthetiseren en het kost $100-180 per liter.

als je zuurstof door propionaldehyde borrelt, hoe weet je dan wanneer het klaar is of wat het % is?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,260
Deals
1
Zo is er de Buchner-reactie. Het begint ermee dat jij wat bitcoin in escrow zet en dan is het mechanisme dat ik het in een prioritaire brievenbus stop naar ergens waar jij het van de veranda kunt stelen, of wachten als een stalkende butler, skimasker in de hand, om de postbode te besluipen wanneer hij het probeert af te leveren aan die jongen waar je zus vroeger mee uitging. Dan doof je het overtollige zout door op die knop te drukken om het deeg los te maken.
MatGSrOvMc

Of je koopt het bij Amazon. Dat heb ik gedaan. Ik was vandaag weer op zoek naar iets nuttigs om ermee te doen. Natrium propanoaat? EEN ESTER MAKEN? Ik weet niet meer wat ik ervoor betaald heb, maar ik herinner me dat het veel te goedkoop was om het te willen maken.

pachemguy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
21
Reactie met benzalchloride om propchloride te verkrijgen dan een veldambachtelijke reactie met benzeen om het keton te verkrijgen

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Mijn aanpak was calcium- of natriumpropanoaat met zwavelzuur, maar het is moeilijk om het zuur

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Hmm ja, dat krijg ik niet geleverd in Groot-Brittannië, dat is zeker 🫡